تاریخ انتشار: 23 آبان 1401
بازدید: 3
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
برگزاری سمینار آموزشی تکمیل سامانه جامع آمار و اطلاعات آبادی های کشور با حضور رئیس مرکز آمار ایران

برگزاری سمینار آموزشی تکمیل سامانه جامع آمار و اطلاعات آبادی های کشور با حضور رئیس مرکز آمار ایران

ایجاد کمیته آماربخشی روستایی از سال ١٣٩٥،استانداردسازی مفاهیم این حوزه ،تهیه فایل جغرافیایی مناسب و تعیین موضوع آمارهای روستایی به عنوان یکی از محورهای فعالیت های دفتر کشاورزی مرکز آمارایران از اقدامات این مرکز در راستای ایجاد سامانه آمار و اطلاعات آبادی های کشور می باشد.

رئیس مرکز آمار ایران در سمینار آموزشی محله اول فرایند تکیل سامانه جامع آمار واطلاعات آبادی های کشور روز یکشنبه ٢٢ آبان ماه به صورت مجازی برگزار شد،با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در رابطه با ضرورت ساماندهی و اتصال سامانه های اطلاعاتی ،گفت :ایجاد سامانه جامع آمار واطلاعات آبادی های کشور توسط معاونت توسعه روستایی مناظق محروم کشور ،در راستای همین فرمایشات بوده است.

دکتر حسین زاده افزود: ایجاد کمیته آماربخشی روستایی از سال ١٣٩٥،استانداردسازی مفاهیم این حوزه ،تهیه فایل جغرافیایی مناسب و تعیین موضوع آمارهای روستایی به عنوان یکی از محورهای فعالیت های دفتر کشاورزی مرکز آمارایران از اقدامات این مرکز در راستای ایجاد سامانه آمار و اطلاعات آبادی های کشور می باشد. وی در ادامه بر نقش مهم آمار و اطلاعات آبادی های کشوردر تدوین برنامه هفتم توسعه و نگاه ویژه ای که در این برنامه به موضوع عدالت و آمایش سرمین شده است،تاکید نمود.

وی برضرورت اجرای پروژهGNAF   (لینک نقشه و آدرس به کد پستی) و اتصال کد ملی به کد پستی و همچنین سایر سامانه ها از جمله سامانه رفاه ،برای برنامه ریزی در حوزه روستایی تاکید مود.

گفتنی است طبق مصوبه شصتمین جلسه شورای عالی آمار ،مرجع رسمی گردآوری و انتشارات آمار و اطلاعات حوزه روستایی،معاونت نوسعه روستایی و مناطق محروم کشور تعیین شده است. دراین راستا معاونت یاد شده باطراحی سامانه جامع آمار و اطلاعات آبادی های کشور در چند سال اخیر ،اطلاعات بیش از ٥٧ هزار آبادی دارای سکنه را گردآوری نموده است.

شایان ذکر است سمینارهای آموزشی فرایند تکمیل و به روز رسانی اطلاعات این سامانه با استفاده از فایل جغرافیایی مرکز آمارایران در سه مرحله اجراخواهد شد.این سمینارها از ٢٢آبان ماه لغایت ٣٠آبان ماه برگزار می شود.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.