تاریخ انتشار: 18 بهمن 1401
بازدید: 21
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
در بازدید رئیس شورای سیاستگذاری ائمۀ جمعه از مرکز آمار ایران مطرح شد: ما از اینکه کشورمان دارای یک مرکز معتبر در حوزه آمار است، احساس خوبی داریم

در بازدید رئیس شورای سیاستگذاری ائمۀ جمعه از مرکز آمار ایران مطرح شد: ما از اینکه کشورمان دارای یک مرکز معتبر در حوزه آمار است، احساس خوبی داریم

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری؛ رئیس شورای سیاستگذاری ائمۀ جمعه سراسر کشور و هیئت همراه، بنا به دعوت رئیس مرکز آمار ایران، با ایشان دیدار و از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید کردند.

در ابتدای این دیدار، دکتر جواد حسین‌زاده،‌ رئیس مرکز آمار ایران ضمن عرض خیر مقدم به حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری و هیئت همراه، به تشریح ساختار و وظایف مرکز آمار ایران و نیز دستاوردها و تحولات این مرکز طی سال‌‌های اخیر پرداخت.

وی با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از دانش و فناوری‌های روز دنیا، ایران را یکی از کشورها پیشرو در حوزه‌های آماری (به‌ویژه ثبت آمار جمعیتی) برشمرد و گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته در خصوص تحول اجرای سرشماری‌ عمومی نفوس و مسکن از شیوۀ سنتی به ثبتی‌مبنا در مرکز آمار ایران ارائه داد.

معاون رئیس سازمان برنامه و بودجۀ کشور، همچنین بر ضرورت همراهی و مشارکت تمامی دستگاه‌های ذیربط به‌منظور پیشبرد این پروژۀ عظیم ملی تأکید کرد و اجرای به‌موقع و موفق سرشماری عمومی نفوس و مسکن به شیوۀ ثبتی مبنا در سال ١٤٠٥ را در گرو همکاری دیگر سازمان‌ها و نهادها دانست.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری،‌ ضمن ابراز خرسندی از حضور در مرکز آمار ایران و آشنایی با دستاوردهای آن و تحولات مثبت صورت‌گرفته در این مرکز، مرکز آمار ایران را به‌عنوان مرجع رسمی و قانونی انتشار آمار کشور برشمردند و گفتند: «ما از اینکه کشورمان دارای یک مرکز معتبر در حوزۀ آمار است، احساس خوبی داریم.»

ایشان ضمن تأکید بر لزوم ورود آمارهای فرهنگی و دینی به حوزۀ آمار رسمی کشور، به‌روزرسانی و تقویت آمارهای مرتبط با حوزۀ‌ دین و شاخص‌سازی‌های جدیدتر در این حوزه‌ها را یکی از نیازهای مبرم آماری ایران معرفی و تأکید نمودند که باید به سمت سنجش آمارهای فرهنگی و دینی تأثیرگذار در جامعه برویم.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمۀ جمعه ضمن ابراز امیدواری در خصوص تنظیم‌گری و تعامل بهتر و سازنده‌تر دستگاه‌های اجرایی با مرکز آمار ایران، بر لزوم حرکت‌ جهادی در مجموعۀ دستگاه‌های کشور به‌منظور چابک‌سازی، غنی‌سازی و علمی‌سازی نظام آمار رسمی کشور تأکید کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری همچنین با تبیین فرصت‌های همکاری مشترک میان شورای سیاستگذاری ائمۀ جمعه و مرکز آمار ایران، ابراز امیدواری کردند که با انعقاد تفاهم‌نامۀ مشترک همکاری در آیندۀ‌ نزدیک، زمینۀ بهره‌گیری از داده‌ها و دانش تخصصی انباشته در مرکز آمار ایران به‌منظور پیشبرد برنامه‌های فرهنگی شورای سیاستگذاری ائمۀ جمعه در سراسر کشور فراهم گردد.

در این دیدار،‌ همچنین آقایان حجت‌الاسلام والمسلمین حسنی سعدی، مدیر دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی ائمه جمعه کشور، علی رحیمی، مدیر کل حوزۀ ریاست و روابط بین‌الملل مرکز آمار ایران، میرفلاح نصیری، معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران، آرش فاضلی، مدیر کل دفتر استانداردها و نظارت بر طرح‌های آماری مرکز آمار ایران به ایراد سخنرانی پرداختند.

گفتنی است در پایان این دیدار، رئیس شورای سیاستگذاری ائمۀ جمعه و هیئت همراه، از بخش‌های مختلف مرکز آمار ایران، به‌ویژۀ مرکز داده، کتابخانۀ تخصصی و موزۀ این مرکز بازدید کردند.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.