تاریخ انتشار: 22 فروردین 1402
بازدید: 18
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
ارائه گزارش آزمایش‌های سرشماری در شصت و پنجمین جلسه شورای هماهنگی و تلفیق ستاد سرشماری ثبتی مبنا

ارائه گزارش آزمایش‌های سرشماری در شصت و پنجمین جلسه شورای هماهنگی و تلفیق ستاد سرشماری ثبتی مبنا

تبیین وضع موجود آزمایش سرشماری ثبتی مبنا ١٤٠٥ توسط کمیته طراحی و روش شناسی

شصت و پنجمین جلسه شورای هماهنگی و تلفیق ستاد سرشماری ثبتی مبنا ١٤٠٥، روز دوشنبه بیست و یک فروردین ماه به ریاست دکتر حسین‌زاده، رئیس مركز آمار و سایر اعضای این شورا برگزار شد. در این جلسه، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اجرای سرشماری ١٤٠٥، از جمله سازمان ثبت احوال، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و وزارت راه و شهر سازی حضور داشتند.

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به زیرساخت‌هایی که از الزامات سرشماری ثبتی مبنا هستند، گفت: این زیر ساخت‌ها نه تنها برای اجرای سرشماری ثبتی مبنا مفید هستند بلکه از مزایای آن‌ها ارتقاء خدمات عمومی دولت و بهبود دولت الکترونیک می باشد، لذا خود مسئولان محترم دولت نیز تمرکز وپی‌گیری لازم برای ایجاد زیر ساخت‌های لازم به منظور اجرای سرشماری ثبتی مبنا دارند. دکتر حسین زاده تاکید کرد: ایجاد امکان جمع‌پذیری سامانه داده‌های موجود در دستگاه های اجرایی و کار بر اساس سازگاری و تعامل یکی از الزامات این سرشماری است. وی تاکید کرد: ارائه خدمات عمومی به شرط اتصال کد پستی به کد ملی از مهمترین اقدامات در راستای اجرای سرشماری ثبتی مبنا است. رئیس مرکز آمار ایران افزود: با توجه به تدوین برنامه چهارم توسعه آمار کشور، باید در این برنامه نیز به بحث سرشماری پرداخته شود .

در ادامه این جلسه، آقای نصیری،معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران، ضمن تاکید بر عمومی کردن عملیات اجرای آزمایش سرشماری ١٤٠٢ در کل کشور، بر نقش مهم دفاتر موضوعی سازمان برنامه و بودجه برای همکاری با مرکز و تخصیص اعتبارات تاکید کرد و افزود: بهتر است گزارشی از چالش‌های اجرای آزمایش‌های سرشماری به مدیران ارشد کشور ارائه شود تا  برای کمک و رفع چالش‌ها توسط آن‌ها اقدام گردد.

تبیین وضع موجود آزمایش سرشماری ثبتی مبنا ١٤٠٥ توسط کمیته طراحی و روش شناسی

در ادامه این جلسه نتایج آزمایش‌های سرشماری سال‌های ١٤٠٠ و١٤٠١ و تببین وضع موجود سرشماری توسط کمیته طراحی و روش شناسی ارائه شد. آقای محزون، مدیر کل دفتر جمعیت، نیروی کار و اقتصاد خانوار در ابتدای این گزارش،  مهم‌ترین چالش‌های سرشماری ثبتی مبنا را، چالش‌های مرتبط با اطلاعات مکانی و تبادل ریز داده‌ها با دستگاه‌ها ذکر کرد و افزود: مهمترین خروجی فعالیت‌های مرتبط با سرشماری در سال جاری باید ایجاد ثبت پایه جمعیت با در نظر گرفتن سایر ثبت‌ها باشد. وی تاکید کرد: سال ۱۴۰۲ نقش مهمی در اجرای سرشماری۱۴۰۵ خواهد داشت و هر گونه کاستی در آن، سرشماری١٤٠٥ را با مشکل مواجه خواهد کرد. آقای محزون تاکید کرد: آزمایش١٤٠٢ باید در سطح گسترده‌تر و عمومی نسبت به آزمایش‌های قبلی اجرا شود تا نتایج واقع بینانه‌تری دریافت گردد.

در ادامه، گزارش سرشماری و تبیین کلی وضع موجود توسط خانم پور رضا، دبیر کمیته طراحی و روش شناسی ارائه شد و حاضرین در جلسه به ارائه نظرات خود پرداختند.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.