تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1402
بازدید: 18
دسته‌بندی: اخبار سازمانی

اجرای طرح آمارگیری نیروی کار سال ١٤٠٢ در اردیبهشت ماه سال جاری

سمینار آموزشی – توجیهی طرح آمارگیری نیروی کارسال ١٤٠٢ از تاریخ پنجم اردیبهشت لغایت ششم اردیبهشت در مرکز آمار ایران برگزار شد.

عملیات میدانی جمع‌آوری داده‌های طرح آمارگیری نیروی کار سال ١٤٠٢، از شانزدهم اردیبهشت  با مراجعه به بیش از ٦٠ هزار خانوار نمونه در مناطق شهری و روستایی٣١ استان كشور شروع و به مدت دو هفته ادامه خواهد یافت.

این طرح براساس نیاز برنامه‌ریزان و با هدف محاسبه شاخص‌های فصلی و سالانه نیروی كار، از جمله نرخ مشاركت اقتصادی، نرخ بیكاری، نسبت اشتغال و تغییرات آن‌ها در کل کشور، نقاط شهری، نقاط روستایی و تغییرات سالانه در استان­ ها طراحی شده است. طرح آمارگیری نیروی كار منطبق بر آخرین توصیه‌های سازمان بین‌المللی كار است و برای مقایسه بین‌المللی شاخص‌های نیروی كار، امكان بهتری را فراهم می‌كند.

در این طرح ، برای بهبود براورد تغییرات، از روش نمونه‌گیری چرخشی استفاه شده است. برای دستیابی به براوردهای فصلی و با توجه به ماهیت اقلام و سوال‌های پرسشنامه، آمارگیری در ماه میانی هر فصل در دو هفته مشخص انجام می‌شود و برخی از سوال‌های پرسشنامه در مورد هفته قبل از آن دو هفته (هفته‌های مرجع) پرسیده می‌شود. خاطر نشان می‌شود، نتایج طرح بصورت فصلی و سالانه منتشر می‌شود و در درگاه ملی آمار به نشانی www.amar.org.ir قابل دسترس است.

شایان ذکر است سمینار آموزشی – توجیهی طرح آمارگیری نیروی کارسال ١٤٠٢ از تاریخ پنجم اردیبهشت لغایت ششم اردیبهشت توسط مرکز آمار ایران، با مشارکت کارشناسان معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت وبرنامه‌ریزی استان‌ها بصورت برخط برگزار شد. این سمینار با حضور آقای نصیری معاون طرح‌های آماری  آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران و آقای محزون، مدیر کل دفتر جمعیت، نیروی کار و اقتصاد خانوار این مرکز  برگزار شد.

گفتنی است از آنجایی كه هدف این طرح محاسبه شاخص­های نیروی ­کار و همچنین تغییرات فصلی و سالانه آن‌ها است، بنابراین، ماموران آمارگیر این طرح در ماه میانی فصول‌ بعدی نیز به خانوارها مراجعه می ­نمایند. امید است هموطنان عزیز با ارائه پاسخ‌های دقیق با ماموران آمارگیر همكاری لازم را به‌عمل آورند. 

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.