تاریخ انتشار: 04 مرداد 1402
بازدید: 25
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
مراسم تکریم از دکتر حسین زاده و آقای میر فلاح نصیری در مرکز آمار ایران برگزار شد

مراسم تکریم از دکتر حسین زاده و آقای میر فلاح نصیری در مرکز آمار ایران برگزار شد

دکتر ابو حمزه بر ضرورت حفظ نیروی انسانی مرکز در کنار به کارگیری نیروهای جوان تاکید کرد.

مراسم تکریم دکتر حسین زاده رئیس سابق مرکز آمار ایران و میر فلاح نصیری معاون سابق طرح های آماری و آمارهای ثبتی این مرکز، روز دوشنبه، دوم مرداد ماه، با حضور دکتر ابوحمزه، رئیس مرکز آمار ایران، معاونان، مدیران و کارکنان مرکز آمار ایران برگزار شد. دکتر ابوحمزه ضمن تقدیر از زحمات آقایان‌ دکتر حسین زاده و میر فلاح نصیری و با اشاره به این که این دو بزرگوار از پیشکسوتان مرکز‌آمار ایران هستند و زحمت زیادی برای آن کشیده‌اند، گفت: یکی از کارهایی که در حد خیرات و مبرات اجر اخروی دارد، انسان سازی و نهاد سازی است و این افراد نیروی زیادی صرف کرده اند تا مرکز آمار ایران تفاوت قابل توجهی با ۱۰ سال قبل داشته باشد که این تفاوت، مهم‌ترین خروجی فعالیت‌های آنهاست. وی با اشاره به این که مرکز آمار ایران یک نهاد تخصصی است، افزود: مهم‌ترین دارایی‌های  این مرکز نیروی انسانی و برند بیرونی آن می‌باشد، لذا نه تنها باید در حفظ نیروی انسانی موجود بکوشیم، بلکه باید نیروهای جدید و نخبه را نیز در این مرکز به کار بگیریم. ‌وی بر ضرورت عدم برخورد سیاسی با مرکزآمار ایران به عنوان یک نهاد تخصصی تاکید کرد و افزود: باید کاری کنیم که هم جامعه نخبگان و دانشگاهی آشنایی بیشتری با فرایند فعالیت های مرکز داشته باشند و هم در سطح حاکمیت، اعتماد به آمارهای مرکز را تقویت کنیم.
در این مراسم ، د‌کتر حسین زاده، رئیس سابق مرکز آمار ضمن تشکر از کارکنان مرکزآمار ایران و دست اندرکاران برگزاری مراسم، گفت: من همه توان و بضاعت خود را در راه انجام وظایف مرکز آمار ایران صرف کرده ام و امیدوارم این راه با مدیریت دکتر ابوحمزه به خوبی ادامه پیدا کند. وی هم‌چنین از تلاش‌های آقای میر فلاح نصیری در زمان تصدی معاونت طرح های آماری و آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران برای اجرای درست طرح های آماری، ایجاد نظم در تولیدات آماری، حمایت از بدنه کارشناسی، انجام فعالیت های مرتبط با آمارهای ثبتی مبنا، تهیه مستندات و نقشه راه سرشماری ثبتی مبنا، اجرای سرشماری عشایر کوچنده و تعامل خوب با دستگاه ها و همچنین  تعاملات بین المللی تشکر کرد.
در ادامه آقای نصیری، معاون سابق طرح های آماری و آمارهای ثبتی، ضمن تشکر از همکاران ، به  برخی از مهم‌ترین اقدامات مرکز آمار ایران، از جمله راه اندازی شورای آموزش و پژوهش آمار، تشکیل شورای کیفیت آمارهای رسمی و فعالیت های انجام شده برای اجرای سرشماری ثبتی مبنا، اشاره کرد. وی با اشاره به اجرای دو سرشماری آزمایشی با روش‌ثبتی مبنا در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، ا‌ستقرار نظام مدیریت کیفیت آمارهای رسمی، تدوین الگوی سالنامه دستگاه های اجرایی و تدوین طرح آمارگیری از محلات با هدف فقر زدایی و همچنین تدوین چهارمین برنامه ملی توسعه آمار کشور، را از جمله اقدامات مهم در سال‌های اخیر در مرکزآمار ایران عنوان کرد.

گفتنی است آقای میر فلاح نصیری از اول مردادماه ١٤٠٢، به مقام بازنشستگی نائل آمدند.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.