تاریخ انتشار: 19 مهر 1402
بازدید: 12
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
برگزاری سمینار آموزشی بهنگام رسانی زیر ساخت اطلاعات مکانی ویژه کارشناسان گروه نقشه و اطلاعات مکانی معاونت آمار و اطلاعات استان‌ها

برگزاری سمینار آموزشی بهنگام رسانی زیر ساخت اطلاعات مکانی ویژه کارشناسان گروه نقشه و اطلاعات مکانی معاونت آمار و اطلاعات استان‌ها

خانم صالحی بر ضرورت بروزرسانی نقشه‌ها و کدپستی برای اجرای سرشماری کشاورزی١٤٠٣ و سرشماری ثبتی مبنای ١٤٠٥، تاکید کرد. ایشان در ادامه از تلاش‌های کارشناسان نقشه و اطلاعات مکانی در معاونت آمار و اطلاعات استان‌ها تشکر کرد.

سمینار آموزشی بهنگام رسانی زیر ساخت اطلاعات مکانی ویژه کارشناسان گروه نقشه و اطلاعات مکانی معاونت آمار و اطلاعات استان‌ها، روز سه‌شنبه، هجدهم مهرماه برگزار شد. خانم صالحی، معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار ایران، در افتتاحیه این سمینار آموزشی، ضمن تأکید بر اهمیت اجرای سرشماری ثبتی مبنا، نقشه را جزو لاینفک هر دو سرشماری سنتی و ثبتی مبنا ذکر کرد و گفت: هرچه نقشه‌ها دقیق‌تر باشد، همه آمارها و شاخص‌های اقتصادی از جمله رشد و تورم نیز دقیق‌تر خواهند بود. وی بر ضرورت بروزرسانی نقشه‌ها و کدپستی برای اجرای سرشماری کشاورزی١٤٠٣ و سرشماری ثبتی مبنای ١٤٠٥، تاکید کرد. ایشان در ادامه از تلاش‌های کارشناسان نقشه و اطلاعات مکانی در معاونت آمار و اطلاعات استان‌ها تشکر کرد.

در ادامه این سمینار، آقای نصوحی، مدیرکل دفتر نقشه و اطلاعات مکانی، مدت زمان باقی مانده تا سرشماری ثبتی مبنا را مقطع حساسی ذکر کرد که نقشه‌ها باید در این مقطع آماده شوند. وی افزود: تغییر روش سرشماری از شیوه سنتی به ثبتی مبنا، نه تنها به معنی کاهش اهمیت نقشه و اطلاعات مکانی نیست، بلکه علاوه بر فعّالیت‌های همیشگی،کارهای دیگری هم اضافه خواهد شد. همچنین به علت تغییر شیوه سرشماری و نوع کار و داده‌های مورد نیاز، برخی از نقشه‌ها نیاز به بازنگری دارند.

وی با اشاره به اهمیت بهنگام‌سازی نقشه‌ها، بر ضرورت تعیین تکلیف آبادی‌های مشترک بین استان‌ها، پی‌گیری تقسیمات کشوری، انتصاب ژئو کدهای پستی به آبادی‌ها و رفع مغایرت فهرست آبادی‌های مرکز آمار ایران با فهرست وزارت کشور و انطباق این دو بانک داده تاکید نمود.

گفتنی است در این سمینار مروری بر زیرساخت اطلاعات مکانی مورد نیاز سرشماری کشاورزی١٤٠٣ و سرشماری ثبتی مبنای١٤٠٥، انجام شد. همچنین نرم افزار مدیریت نقشه‌های آماری مورد بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.