تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1398
بازدید: 1003
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
 تولید داده های با كیفیت  به همراه تفسیر درست نتایج  وظیفه اصلی مركز آمار ایران  است

تولید داده های با كیفیت  به همراه تفسیر درست نتایج  وظیفه اصلی مركز آمار ایران  است

كارگاه آموزشی  چهارچوب  مدیریت كیفیت آمار های رسمی نظام آماری ایران  در مركز آمار ایران  برگزار می شود. این  كارگاه آمورشی با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی كشور از  چهاردهم تا  هفدهم اردیبهشت برگزار می شود.

دكتر پارسا در افتتاحیه این كارگاه آموزشی،‌ مهمترین وظیفه مركز آمار ایران را  تولید داده های با كیفیت  و تفسیر  در ست نتایج  و جلوگیری از  تفسیر و برداشت های نادرست ذكر كرد.

وی  تاكید كرد، مرجعیت  مركز آمار ایران به عنوان چشم انداز اصلی این مركز، با همكاری همه دستگاه‌های اجرایی تحقق می یابد.دكتر پارسا تاكید كرد:‌ آمار و ارقام تولید شده در مركز باید قابل فهم برای عموم باشد.

رئیس مركز آمار ایران  در ادامه به  ضرورت كیفیت و ‌ تفسیر درست  داده ها و برنامه ریزی و سیاستگذاری بر اساس  آن ها   به  عنوان  3 اصل ضروری و مهم در تولید داده  اشاره كرد:‌ وی ادامه داد:‌ تولید  داده های با كیفیت  و مورد  اعتماد كه واقعیت‌های  جامعه رانشان می دهد،‌ از وظایف اصلی مركز است.وی در رابطه با تفسیر داده‌ها نیز گفت:‌ معنی اعداد و ارقام منتشره  در واقع همان تفسیر داده ها است و نداشتن علم به معنی اعداد  و تفسیر آن ها، نشانه ضعف  تولید كننده آمار  و ارقام است.

دكتر پارسا در ادامه گفت:‌ سیاستگذاری و  تصمیم گیری بر اساس داده ها  و حتی پیش بینی شاخص‌های اقتصادی  در حیطه وظایف مركز آمار‌  ایران نیست، بلكه وظیفه دستگاه‌ها است كه این آمار ها در واقع برای  برنامه ریزی و سیاستگذاری آن ها تولید می شود.

رئیس مركز آمار ایران در ادامه، چهارچوب كیفیت را  زیر بنای  همه فعالیت های مركز آمار ایران ذكر كرد و افزود:‌ كاربرد اصلی آمار رساندن كشور به توسعه پایدار است كه شامل توسعه محیط زیستی،‌اجتماعی و اقتصادی است . پارسا ادامه دارد:  توسعه پایدار با حكمرانی خوب(‌good governance )  یا مملكت داری شایسته  ومدرن محقق می‌شود و برای این كه این امر محقق شود، باید  اقتصاد و برنامه‌ریزی هوشمند وجود دشته باشد كه نیازمند حاكمیت  داده (data governance )   یه به عبارت دیگر  نظام تولید  و تبادل اطلاعات  با كیفیت  است كه در نهایت  به اتخاذ تصمیمات شایسته برای  زندگی مردم منجر می‌شود.

دكتر پارسا تاكید كرد:‌ زمینه سازی برای ارائه ریز داده‌های دستگاه‌ها به مركز آمار ایران برای  استقرار نظام آماری   ثبتی مبنا و مدرن، سال گذشته فراهم شده است  و دو بخش نامه نیز در این زمینه ابلاغ شده است و امسال سال جهش  نظام آماری به سمت آمار های ثبتی خواهد بود.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.