تاریخ انتشار: 20 خرداد 1403
بازدید: 59
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
راه اندازی خانه مادر و کودک  در مرکز آمار ایران

راه اندازی خانه مادر و کودک در مرکز آمار ایران

کلیه دستگاه‌های مذکور در ماده (29) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران موظفند، به منظور تکریم و حفظ حقوق مادر و کودک، اقدام به تامین فضای مناسب جهت رفع نیازهای مناسب کودکان و مادران باردار جهت استراحت، شیردهی و نگهداری کودکان نمایند.

مهد کودک مرکز آمار ایران برای فرزندان کارکنان این مرکز، با اولویت بانوان شاغل در مرکز، از اردیبهشت ماه سال جاری راه اندازی شد. از جمله برنامه های پیش‌رو در این مهدکودک، می‌توان به برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های متعدد مانند چرتکه، رباتیک، روبیک، قرآن، تریکوبافی، زبان انگلیسی، نقاشی، خوش‌نویسی، نجارکوچولو و .... در ایام تابستان 1403 اشاره کرد که بر اساس تعداد متقاضیان تشکیل خواهد شد.

 لازم به ذکر است، به موجب ماده 22 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، کلیه دستگاه‌های مذکور در ماده (29) قانون برنامه پنجساله ششم توسعه، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران از جمله سازمان‌ها و شرکت‌هایی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر نام است و کلیه شرکت‌ها و موسسات وابسته به آنها، موظفند ظرف شش‌ماه پس از ابلاغ این قانون، به منظور تکریم و حفظ حقوق مادر و کودک، با طراحی، احداث و تجهیز تمامی ساختمان‌ها و اماکن عمومی، خدماتی و آموزشی و رفاهی تحت اختیار یا نظارت خود، اقدام به تامین فضای مناسب جهت رفع نیازهای نوزادان، کودکان و مادران باردار جهت استراحت، شیردهی و نگهداری کودکان نمایند.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.