تاریخ انتشار: 12 اسفند 1397
بازدید: 654
دسته‌بندی: تحلیل و یادداشت
بررسی روش‌های جمع‌آوری اطلاعات مرغداری‌های صنعتی در ایران و سایر کشورها

بررسی روش‌های جمع‌آوری اطلاعات مرغداری‌های صنعتی در ایران و سایر کشورها

پروتئین نقش بسیار مهمی در اعمال حیاتی تمام موجودات زنده، از جمله انسان‌ها دارد و اگر بخواهیم تركیبی را به نام «اساس زندگی» بخوانیم، باید آن را به پروتئین اطلاق کنیم. در بسیاری از کشورها، کمبود پروتئین بعد از کمبود انرژی، دومین عامل سوء تغذیه شدید و مرگ و میر است. در کشورهای صنعتی پروتئین حدود 14 درصد انرژی روزانه را تشکیل می دهد، فقدان پروتئین در رژیم غذایی منجر به استفاده بدن از منابع پروتئینی بدن شده و ضعف ماهیچه‏ای، ضعف در عملکرد قلب، تأخیر در ترمیم زخم‏ها، سوء هاضمه، نازک شدن و کم‏پشت شدن موها و موارد دیگری را به دنبال دارد.

عمده پروتئین مورد نیاز انسان‏ها از طریق خوردن گوشت و به طور عمده گوشت چهارپایان اهلی، پرندگان به ویژه مرغ و آبزیان به ویژه ماهی تأمین می‏شود. علی‏رغم افزایش سرانه مصرف ماهی در کشور ما، همچنان گوشت مرغ و گوشت قرمز، سهم بیشتری در مصرف خانوارها را به خود اختصاص داده‏اند. با توجه به این موضوع و همچنین اصل جایگزینی نهاده‏ها در اقتصاد کشاورزی (که گوشت مرغ را جایگزین گوشت قرمز در بازار مصرف گوشت می‌داند)، بررسی روش‌های جمع‌آوری اطلاعات مربوط به مرغداری‌های‌ پرورش مرغ گوشتی و تخمگذار به منظور برنامه‌ریزی‌های اقتصادی حائز اهمیت بوده و وجود آمار دقیق از میزان تولید گوشت مرغ و تخم‌مرغ لازم و ضروری می‌باشد. در همین راستا گروه آمارهای اقتصاد کشاورزی به بررسی روش های جمع آوری اطلاعات مرغداری های پرورش مرغ گوشتی و امکان ثبتی نمودن آن در ایران و سایر کشورها پرداخته شده است...

 این مقاله به قلم آقای علیرضا صفایی  رئیس گروه اقتصاد كشاورزی و خانم بنفشه شاه علی كارشناس آمار های منابع طبیعی و شیلات دفتر كشاورزی تهیه شده است. برای مشاهده  متن كامل به فایل پیوست مراجعه كنید. 

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.