تاریخ انتشار: 14 بهمن 1397
بازدید: 635
دسته‌بندی: اخبار آماری
  امضای برنامه همکاری بین مركز آمار ایران  و صندوق كودكان سازمان ملل متحد

  امضای برنامه همکاری بین مركز آمار ایران  و صندوق كودكان سازمان ملل متحد

رئیس مركز آمار ایران در نشست مشترك  این مركز با نماینده  صندوق كودكان  سازمان ملل متحد( یونیسف) برای امضای برنامه همکاری با یونیسف ،‌بر تغییر رویكرد مركز آمار ایران مبنی بر مدرن سازی  و ثبتی مبنا  كردن نظام آماری تاكید كرد و گفت:‌ اگر بخواهیم داده های مورد نیاز اهداف توسعه پایدار را به تفكیك سن و جنس و مناطق جغرافیایی و موضوعات مشخص تولید كنیم، نیاز به آمار های ثبتی مبنا هست و با تغییر قوانین مربوط به نظام آماری این برنامه در آینده نزدیک عملیاتی خواهد شد.

  دكتر پارسا در این نشست مشترك  كه  در روز سه شنبه  نهم بهمن  با حضور  دكتر ویل پاركس ، نماینده صندوق كودكان سازمان ملل متحد  در ایران  و در مورد  همكاری های آتی یونیسف با مركز آمار ایران برگزار شده بود،. اظهار داشت :‌ ‌برای استقرارنظام آماری مدرن و ثبتی مبنا، نیاز است تمام دستگاه‌های  اجرایی با این مرکز همکاری نمایند و این امر به طور متوسط در بسیاری از كشورهای جهان حدود 15 سال طول کشیده است ولی تلاش می‌کنیم با همکاری دستگاههای اجرایی  این کا را در ظرف 7 الی 8 سال انجام دهیم.

امید علی پارسا، در ادامه اشاره نمود در اولین سرشماری اینترنتی كشورکه در  سال 1395 با روش مدرن اجرا شد  48 درصد از خانوار‌ها فرم های اینترنتی را تكمیل كردند. ایشان افزود:‌ این مشارکت در مقایسه با  مشارکت اینترنتی خانوارها در كشورهایی که در آنها برای اولین بار سرشماری اینترنتی با نرخ مشاركت  18 درصدی انجام شد د،‌ نتیجه مطلوبی محسوب می شود. وقتی موضوعی،   برنامه وهدف كل نظام باشد، هر چند سخت، شدنی  است. وی  تاكید كرد: سالجاری  و سال آینده ، زیر ساخت های لازم برای ثبتی مبنا كردن نظام آماری كشور  باید فراهم شود ، چرا كه بتحقق اهداف توسعه پایدار در كشور و جمع آوری داده ها مرتبط با این اهداف به تفكیك سن و جنس  نیاز به آمارهای ثبتی مینا دارد.

 در ادامه این جلسه دكتر علیپور، رئیس پژوهشكده آمار، در رابطه با آمارهای مربوط به كودكان گفـت:‌ این‌آمارها نیاز به همكاری و هماهنگی با دستگاه های ذی ربط در زمینه كودكان  دارد و به همین جهت  با سازمان های ذی ربط  از جمله وزارت  كار، تعاون و رفاه اجتماعی جلسات متعدی  برگزار كردهایم. چرا كه همه امكانات و داده های مربوط به كودكان  در اختیار مركز آمار ایران نیست. لذا این دستگاه ها به عنوان شریك و همكار در امر داده های مربوط با كودكان، همكاری های خوبی با مركز آمار ایران دارند. وی تاكید كرد، همكاری و هماهنگی خوبی همواره بین مركز آمار ایران و صندوق كودكان سازمان ملل متحد  وجود داشته است و امیدواریم  دراین زمینه نیز، این همكاری ها ادامه داشته باشد.

 آقای پارکس، نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در ایران  نیز، ضمن تشکر از برگزاری جلسه  امضای برنامه همکاری بین مرکز آمار ایران و یونیسف، گفت:‌  یونیسف همکاری بسیار خوبی در حوزه کودکان و نوجوانان در کشورهای جهان دارد و این روابط  و همکاری با این کشورها بسیار سازنده و سودمند بوده است.

 وی در  ادامه افزود: همکاری یونیسف با ایران به 70 سال قبل برمی گردد و امضای برنامه همکاری بین مرکز آمار ایران و یونیسف در چارچوب برنامه کشوری 2021-2017 است،كه  هدف از این همکاری، کمک دو سازمان به یکدیگر برای رسیدن به درک روشن و دقیق در باره وضعیت کودکان و نوجوانان در ایران و  ضرورت داشتن  رویکرد شواهد مبنا  برای  بهبود وضعیت این افراد است.

 نماینده یونیسف در تهران ابراز امیدواری کرد که مرکز آمار ایران بتواند به یونیسف در تحقق این اهداف کمک نماید تا  بر اساس داده های ملی، درک  و شناخت درستی از وضعیتِ کودکان و نوجوانان ایجاد شود. وی  اظهار داشت:  این برنامه شامل ظرفیت سازی برای تحلیل‌های فقر چند بعدی برای بهبود وضعیت این افراد است و  برای رسیدن به این هدف، سازمانهای مختلف باید با هم همکاری داشته باشند.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.