تاریخ انتشار: 04 تیر 1397
بازدید: 997
دسته‌بندی: تازه‌های نشر
 نسخه الكترونیكی گزارش فصلی اقتصاد ایران- زمستان 96  منتشر شد

نسخه الكترونیكی گزارش فصلی اقتصاد ایران- زمستان 96 منتشر شد

امروزه برنامه­ریزی و تصمیم­گیری مبتنی بر آمارهای صحیح، دقیق و بهنگام یکی از رموز توسعه و پیشرفت كشورها به شمار می­رود. مقایسه­ی روند توسعه­یافتگی در کشورهای مختلف بیانگر این واقعیت است که میزان پیشرفت و توسعه باکیفیت و گستردگی نظام تولید آمار و اطلاعات، ارتباط تنگاتنگ و مستقیمی دارد؛ به‌عبارت‌دیگر كیفیت و گستردگی نظام آماری نه‌تنها یکی از مهم‌ترین شاخص­های توسعه‌یافتگی کشورها به شمار می­رود بلکه به‌طور متقابل اجرای سیاست­ها و برنامه­های توسعه­ای کشور نیز بدون در اختیار داشتن آمار و اطلاعات کافی، دقیق و بهنگام امكان­پذیر نیست.

با پیشرفت و تغییرات سریع علم و فناوری، تغییرات شاخص­های اقتصادی در بازه­های زمانی كوتاه­مدت­ اتفاق می­افتد. بنابراین جمع­آوری، رصد و انتشار شاخص­های اقتصادی در بازه­های زمانی كوتاه­مدت فصلی، ماهانه، هفتگی و حتی روزانه می­تواند به برنامه­ریزان در جهت برنامه­ریزی هدفمند و دقیق كمك زیادی نماید.

مركز آمار ایران به‌عنوان تنها مرجع قانونی انتشار آمارهای رسمی در كشور، با توجه به خلأ موجود در زمینه‌ی آمارهای رسمی شاخص­های اقتصادی و با هدف رصد كردن و آگاهی مسئولان، برنامه­ریزان و پژوهشگران از وضعیت اقتصاد كشور از سال 1396 اقدام به تهیه و انتشار نشریه «گزارش فصلی اقتصاد ایران» نموده است. این نشریه حاوی اطلاعات سالانه و فصلی شاخص­های اشتغال و بیکاری، حساب­های ملی، شاخص­های قیمت، وضع مالی دولت، متغیرهای پولی و اعتباری، شاخص­های بخش­ انرژی، ساختمان و مسکن، بورس و بیمه، تجارت خارجی و قیمت طلا و ارز با تکیه ‌بر اطلاعات فصلی است. این نشریه از طریق سایت مرکز آمار ایران به آدرس www.amar.org.ir قابل‌دسترسی است و به‌طور مستمر روزآمد خواهد شد. برای  مشاهده این نشریه به فایل پیوست مراجعه كنید.

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.