تاریخ انتشار: 30 آبان 1396
بازدید: 861
دسته‌بندی: اخبار آماری
42درصد كاركنان كارگاه‌های بازرگانی و خدمات،‌ مزد و حقوق می‌گیرند

42درصد كاركنان كارگاه‌های بازرگانی و خدمات،‌ مزد و حقوق می‌گیرند

نتایج طرح در سال 1393 نشان می‌دهد:
در سال 1393، حدود 80 درصد از كاركنان بخش بازرگانی و خدمات را كاركنان مرد و 20 درصد را كاركنان زن تشكیل می‌دهند. كارگاه‌های با فعالیت‌های آموزش دارای 61 درصد كاركن زن و بیشترین سهم كاركن زن در بین فعالیت‌های بخش بازرگانی و خدمات بوده است و كارگاه‌های دارای فعالیت‌ تعمیر وسایل نقلیه موتوری با 2 درصد، كمترین سهم را در سهم زنان شاغل دارا می‌باشند. 
58درصد از كاركنان كارگاه‌های بازرگانی و خدمات را كاركنان بدون مزد و حقوق و 42 درصد كاركنان در این كارگاه‌ها، مزد و حقوق‌بگیر می‌باشند.
بیش از 34 درصد از ارزش افزوده كارگاه‌های بازرگانی و خدمات مربوط به فعالیت خرده‌فروشی ‌است.
بهره‌وری كاركنان این كارگاه‌ها در سال 1393 به ازای هر كاركن معادل 202 میلیون ریال بوده‌است. همچنین بهره‌وری كاركنان به ازای هر ساعت حدود 80 هزار ریال و دستمزد به ازای هر ساعت به طور متوسط حدود 39 هزار ریال بوده است. همچنین به طور متوسط هر كاركن 52 ساعت در هفته به فعالیت مشغول است.
نتایج طرح نشان می‌دهد كه ضریب نفوذ رایانه در این كارگاه‌ها 29 درصد می‌باشد كه كارگاه‌های با فعالیت تحقیق و توسعه علمی با ضریب نفوذ 100 درصد دارای بالاترین نسبت از این حیث در كارگاه‌های مورد بررسی است. 22 درصد از كاركنان كارگاه‌های مورد بررسی نیز از اینترنت برای فعالیت‌های خود در داخل یا خارج از كارگاه استفاده نموده‌اند.
11درصد از مدیران كارگاه‌های مورد بررسی را زنان تشكیل داده‌اند كه سایر فعالیت‌های خدمات شخصی با 51 درصد بیشترین سهم را از این حیث دارا می‌باشد.  
71 درصد از كارگاه‌های بازرگانی و خدمات از ابزارهای الكترونیكی برای پرداخت و دریافت خود بهره برده‌اند كه فعالیت‌های تولید فیلم سینمایی، ویدئویی و برنامه‌های تلویزیونی، ضبط صدا و انتشار موسیقی با 96 درصد بالاترین میزان استفاده را در این زمینه دارا بوده‌اند.
اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.