تاریخ انتشار: 03 آبان 1396
بازدید: 1295
دسته‌بندی: اخبار آماری
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان:سمنان حائز رتبه كمترین  نرخ بیكاری در كشور در سه ماه دوم  سال 1396

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان:سمنان حائز رتبه كمترین نرخ بیكاری در كشور در سه ماه دوم سال 1396

رضا عبداله زاده در گفتگو با خبرنگار صدا و سیمای مرکز سمنان اظهار کرد: استان سمنان در فصل تابستان سال جاری از لحاظ کمترین نرخ بیکاری در بین استان های کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

وی افزود بر اساس نتایج طرح نیروی کار که اخیراً از سوی مرکز آمار ایران منتشر شده، نرخ بیکاری فصل تابستان سال 1396 در کشور برابر با 11.7 درصد و در استان سمنان 7.1 درصد است.
معاون آمار و اطلاعات  سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی این استان اعلام کرد نرخ بیکاری فصل قبل برابر با 8.8 درصد و نرخ بیکاری فصل مشابه سال قبل برابر با 8.1 درصد بوده است که در فصل تابستان سال 1396 نسبت به فصل قبل و فصل مشابه سال قبل به ترتیب 1.7 درصد و 1 درصد کاهش نرخ بیکاری اتفاق افتاده است.
عبداله زاده با استناد به نتایج منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران که مرجع قانونی آمار و اطلاعات کشور است، اضافه کرد؛ از این حیث در بین استان های کشور بعد از استان سمنان، استان های مرکزی و گیلان به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.