تاریخ انتشار: 05 شهریور 1396
بازدید: 915
دسته‌بندی: اخبار آماری
در گفتگوی خبری  معاون اقتصادی و محاسبات ملی مركز آمار ایران عنوان شد:‌ اعلام تورم براساس دهک ها از مهر 96

در گفتگوی خبری معاون اقتصادی و محاسبات ملی مركز آمار ایران عنوان شد:‌ اعلام تورم براساس دهک ها از مهر 96

جواد حسین زاده معاون اقتصادی  و محاسبات ملی  مرکز آمار ایران در گفت و گو با  برنامه روی خط شبكه خبر ، كه روز شنبه چهارم شهریور انجام شد،‌ با اشاره به حوزه های متنوع آماری در کشور گفت: مرکز آمار، آمارهای منطقه ای مختلفی در حوزه های روستا و شهر، حساب های منطقه ای، ضریب جینی، درآمد و غیره را تولید می‌کند که تمامی این آمارها ملی و منطقه ای هستند.

 معاون اقتصادی مرکز آمار با بیان اینکه انتشار آمار در حوزه تورم، کالاها و خدمات مصرفی شامل دو شاخصه شهری و روستایی است گفت: آمار شهری اول هرماه و آمار روستایی هفتم هرماه منتشر می شد.

 اعلام تورم براساس دهک ها از مهر 96

 به گفته حسین زاده، تورم ملی محصول جدید مرکز آمار است که از تجمیع دو تورم شهری و روستایی بدست می آید.

 معاون اقتصادی مرکز آمار با بیان اینکه تورم اصلی همان تورم ملی است افزود: سال پایه آماری در کشور سال 1390 است که تلاش می کنیم سال پایه را در مهر ماه به 1395 تغییر دهیم.

 او با اشاره به چرایی تفاوت آمار مرکز آمار با بانک مرکزی گفت: مرکز آمار ایران هم به مناطق شهری و هم به مناطق روستایی برای تهیه آمار تورم مراجعه می‌نماید؛ در حالی که بانک مرکزی تورم روستایی را محاسبه نمی کند و تورم را فقط در مناطق شهری ارائه می‌دهد.

 او افزود: مرجع رسمی آمار در ایران مرکز آمار ایران است، در بیش از 97.5 درصد کشورهای دنیا، تورم توسط سازمان های آماری جمع آوری و منتشر می شود.

 حسین زاده با بیان اینکه قرار است از مهرماه تورم براساس دهک ها تنظیم و اعلام شود، به اجزای سبد مصرفی کالاها و خدمات مورد بررسی در تعیین میزان تورم اشاره کرد و گفت: خوراکی ها و آشامیدنی ها، دخانیات، پوشاک، مسکن، آب، برق، گاز، حمل و نقل، آموزش و غیره از جمله اقلامی است که در سبد مصرفی خانوار مورد بررسی قرار می گیرد و براساس آن نرخ تورم هرماه محاسبه می شود.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.