تاریخ انتشار: 12 آبان 1395
بازدید: 1014
دسته‌بندی:

آمار خانوارهای غایب در سرشماری حضوری بالاست/مردم در روزهای باقیمانده نهایت همكاری را با مأموران سرشماری داشته باشند


 

رئیس ستاد سرشماری كشور: 40  ازدرصد خانوارهای كشور به صورت حضوری از طریق تبلت سرشماری شدند/ آمار خانوارهای غایب در سرشماری حضوری بالاست/ با سرد شدن هوا مشكلات مأموران آمارگیر بیشتر می‌شود/ مردم در روزهای باقیمانده نهایت همكاری را با مأموران سرشماری داشته باشند

رئیس مركز آمار ایران و رئیس ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسكن كشور گفت: تقریباً نیمی از زمان مرحله دوم سرشماری حضوری طی شده و در 14 روز سپری شده، 10 میلیون و 446 هزار خانوار شامل 34 میلیون و 668 هزار نفر جمعیت سرشماری شده‌اند كه معادل 40.5 درصد خانوارهای كشور را در بر می‌گیرد.

 امید علی پارسا افزود: 6 و نیم درصد از خانوارها در مراجعه مأموران سرشماری در منزل حضور نداشته‌اند كه برای این دسته از خانوارها، اطلاعیه خانوار غایب گذاشته می‌شود. خانوارها می‌توانند بدون نیاز به مراجعه مجدد مأمور آمارگیر، هم از طریق وب‌سایت اینترنتی سرشماری به آدرس www.sarshomari95.ir و هم از طریق تلفن‌های اعلام شده دربرگه‌های خانوار غایب، با استفاده از كد اختصاصی ارائه شده سرشماری شوند.

وی با اشاره به اینكه خانواراهای غایب به دو دسته تقسیم می‌شوند، افزود: خانوارهایی كه در مرحله اول یعنی سرشماری اینترنتی شركت نموده‌اند، با ارائه كد آماری سرشماری اینترنتی و همچنین كد اختصاصی درج شده در اطلاعیه مأمور آمارگیر، از طریق سایت یا به صورت تلفنی كد خانوار غایب خود را به كد آماری سرشماری اینترنتی متصل نمایند. ایشان افزودند: تأكید و درخواست ما این است كه خانوارهای غایب از طریق روش اینترنتی این رسالت ملی را انجام دهند.

پارسا خاطر نشان كرد: خانوارهای غایبی كه موفق به شركت در سرشماری اینترنتی نشده‌اند نیز در این مرحله می‌توانند با استفاده از كد اختصاصی مندرج در اطلاعیه مأمور آمارگیر، با ورود به وبگاه سرشماری اینترنتی ثبت نام نمایند. در غیر اینصورت، از طریق تماس با تلفن‌های مندرج در اطلاعیه یاد شده اطلاعات خود را به ستادهای سرشماری ارائه دهند كه البته توصیه اكید ما، استفاده از اینترنت برای ثبت اطلاعات است.

پارسا با اظهار اینكه تاكنون 61 هزار خانوار غایب از طریق اینترنتی اطلاعات خود را ثبت كرده‌اند، ابراز امیدواری كرد با توجه به سردتر شدن هوا و افزایش مشكلات مأموران آمارگیر در سراسر كشور، حتی‌الامكان با اختصاص فقط ده الی پانزده دقیقه از وقت خود و نهایت همكاری با مأموران آمارگیر، این مرحله از سرشماری را نیز با موفقیت پشت سر بگذارند.

گفتنی است خانوارهای غایب برای ارائه اطلاعات خود به صورت اینترنتی یا تلفنی، اطلاعاتی را باید از قبل آماده داشته باشند كه عبارت است از شماره ملی و تاریخ تولد تمام افراد خانوار، كد پستی واحد مسكونی، مساحت و نوع اسكلت ساختمان محل سكونت و بخصوص كد اختصاصی مندرج در اطلاعیه مأمور سرشماری.

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.