تاریخ انتشار: 01 تیر 1394
بازدید: 1932
دسته‌بندی:
دیدار معاون رئیس اداره ملی آمار جمهوری اسلامی پاکستان از مرکز آمار ایران

دیدار معاون رئیس اداره ملی آمار جمهوری اسلامی پاکستان از مرکز آمار ایران

 دکتر بهره ورجان ،معاون رئیس اداره ملی آمار جمهوری اسلامی پاکستان به منظور دیداری 4 روزه  از مرکز آمار ایران و بحث وگفتگو در مورد عملیاتی نمودن مفاد یادداشت تفاهم منعقده بین مراجع آماری دوکشور، بیست و دوم خرداد ماه وارد تهران  شد. در این دیدار جلسات کارشناسی و فنی میان طرفین برگزار گردید.

  در اولین جلسه مشترك، رئیس مرکز آمار ایران ضمن خوشامد گویی به میهمان پاکستانی، با اشاره به اهتمام مرکز آمار ایران برای بسط همکاری‌های دو جانبه با کشورهای همسایه، کشورهای عضو اکو و اعضای سازمان همکاری اسلامی (OIC)، به اولویت گسترش همکاری‌ها با کشور های همسایه و مسلمان همچون پاكستان تاکید كرد و افزود: با توجه به مشترکات تاریخی، دینی و فرهنگی میان دو کشور پاکستان و جمهوری اسلامی ایران، گسترش مناسبات و همکاری های آماری با آن کشور برای مرکز آمار ایران دارای اهمیت خاصی است. وی به توانمندی كشور پاکستان در حوزه‌های نظری علوم پابه اشاره نمود و در ادامه گفت: ایران در عرصه‌های مختلف علوم  کاربردی، واجد توانایی و ظرفیت‌های فراوانی است بنابر این تعاملات آتی میان دو سازمان آماری برای بهره‌گیری متقابل از این نقاط قوت بسیارمهم و ضروری می باشد دکتر بهره ور جان، نماینده اعزامی از اداره ملی آمار جمهوری اسلامی پاکستان نیز با سپاس از مهمان نوازی کشورمان، ضمن تایید سخنان رئیس مرکز آمار ایران در خصوص اهمیت مناسبات دو جانبه، روابط دو کشور ایران و پاکستان را فراتر از روابط دوستی و همسایگی دانست و آن را روابطی برادرانه خواند. وی عدم توقف سرشماری در دوران جنگ تحمیلی را دلیلی بر  توانمندی نظام آماری جمهوری اسلامی ایران ذكر نمود و افزود: برگزاری سرشماری عمومی نفوس و مسكن در کشور پاكستان از سال 1991تاکنون، بارها به دلایل مختلف لغو شده و یا به تعویق افتاده و این بار آخرین فرصت برای به نتیجه رساندن آن می باشد. دكتر بهره ورجان ابراز امیدواری كرد كه رئیس اداره آمار پاكستان كه  به علت مشغله  در برنامه‌‌ریزی برای  اجرای  این سرشماری نتوانسته به ایران سفر نماید در ادوار بعدی  سفر به ایران ، بتواند در جمع هیئت اعزامی حضور داشته باشد.

در بخش بعدی این برنامه، سرپرست دفتر ریاست، روابط عمومی و همکاری های بین الملل مرکز آمار به ارائه تاریخچه‌ای از  فعالیت‌های آماری در ایران پرداخت. وی با اشاره به این نكته که امسال پنجاهمین سالگرد تاسیس مرکز آمار ایران است به توصیف ساختار سازمانی مرکز آمار ایران و فعالیت‌های دفاتر و گروه‌های تابعه حوزه ریاست مركز آمار ایران پرداخت. همچنین در طی نشست های مشترك دكتر بهره‌ورجان وكارشناسان دفاتر مركز، معرفی اجمالی از فعالیت‌ها و برنامه‌های دفاتر برنامه‌ریزی،پایش عملكرد و دبیر خانه شورای عالی آمار و سایر دفاتر زیر مجموعه معاونت‌های اقتصادی و محاسبات ملی، طرح های آماری و آمار های ثبتی و مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات مرکز  آمار ایران صورت گرفت.

 در ادامه به منظور آشنایی با فعالیت‌های آماری در سطح دفاتر آمار و اطلاعات وGIS استانی، دكتر بهره‌ورجان بازدید یك روزه‌ای از معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز داشت و وی از نزدیک با فرایند گردآوری اطلاعات و عملیات میدانی طرح های آماری این مرکز آشنا شد.


اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.