تاریخ انتشار: 28 آبان 1393
بازدید: 2791
دسته‌بندی:
اجرای طرح آمارگیری از گذران وقت در آذر ماه

اجرای طرح آمارگیری از گذران وقت در آذر ماه

سمینار آموزشی طرح آمارگیری از گذران وقت از 27 آبان ماه به مدت 2 روز در مركز آمار ایران برگزار شد. این طرح یكی از طرح‌های علمی و پژوهشی این مركز است كه عملیات میدانی آن در آذر ماه اجرا خواهد شد. معاون طرح‌های آماری و آمارهای ثبتی مركز آمار ایران، در افتتاحیه این سمینار آموزشی، تغییر روش‌های سنتی آمارگیری و استفاده از روش‌های الكترونیك از جمله استفاده از سامانه یكپارچه سیجاد را با توجه به  نیازهای جدید كاربران و كاهش خطا، در اجرای طرح‌ها ضروری ذكر كرد و افزود: ‌همه سعی ما بر این است كه در آمارگیری‌ها هیچ داده‌ای را از دست ندهیم. دكتر نعمت اله رضایی تصریح كرد كه استفاده از سسیستم‌های الكترونیك و استفاده از نظام جامع آمارهای ثبتی، ‌مهم‌ترین سیاست مركز آمار ایران است.

وی در ادامه باذكر  این نكته كه سرشماری عمومی نفوس و مسكن 1395، ثبنی مبنا خواهد بود، از اجرای آزمایشی این روش در شهر مجلسی استان اصفهان خبر داد.

 دكتر رضایی در ادامه ضمن اشاره به این امر كه تمركز فعالیت‌های مركز آمار ایران عمدتاً بر تهیه شاخص‌های اقتصادی مهمی چون رشد اقتصادی، نرخ بیكاری و نرخ تورم است، افزود: طرح گذران وقت تا حدودی می‌تواند خلاء موجود در آمارهای فرهنگی و اجتماعی را برای برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اجتماعی كشور رفع نماید.

وی همچنین تاكید كرد برای پیشگیری از اتلاف وقت، قبل از پر كردن فرم‌ها می‌بایست، خانوار‌ها به خوبی در رابطه با نحوه پاسخگویی به سوالات توسط آمارگیران توجیه گردند.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.