تاریخ انتشار: 26 آبان 1393
بازدید: 1944
دسته‌بندی:
اهدای لوح تقدیر به رییس مركز آمار ایران در چهارمین گردهمایی واحدهای آمار و اطلاعات شركت های زیر مجموعه وزارت نیرو

اهدای لوح تقدیر به رییس مركز آمار ایران در چهارمین گردهمایی واحدهای آمار و اطلاعات شركت های زیر مجموعه وزارت نیرو

اهدای لوح تقدیر به رییس مركز آمار ایران در چهارمین گردهمایی واحدهای آمار و اطلاعات شركت های زیر مجموعه وزارت نیرو

چهارمین گردهمایی واحدهای آمار و اطلاعات شركت‌های زیر مجموعه وزارت نیرو، روز چهارشنبه بیست و یكم آبان ماه برگزار شد. در این همایش مقالات تخصصی آماری در سه حوزه مدیریت آمار، فناوری اطلاعات و حوزه آمار كاربردی ارایه و دو پنل تخصصی نیز با محوریت مدیریت آمار با ریاست آقایان علیرضا زاهدیان، مشاور رییس مركز آمار ایران  وسید نعمت‌اله میرفلاح نصیری،‌مدیر كل آمار و اطلاعات وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی برگزار گردید. دراختتامیه این همایش  نیز به برترین مقالات ارائه شده در گردهمایی، لوح تقدیر توسط مدیران ارشد وزارت نیرو و رییس مركز آمار ایران ارائه گردید. گفتنی است در این مراسم، لوح تقدیری نیز از طرف دكتر محمودی، قائم مقام وزارت نیرو به دكتر عادل آذر به پاس خدمات شایان ایشان برای نظام حرفه‌ای آمار كشور اهدا گردید.


ضرورت تهیه آمار های حوزه آب برای حل بحران كم آبی در كشور

رییس پژوهشكده آمار ایران نیزكه سخنران افتتاحیه این گردهمایی بود، آمار و اطلاعات را از عناصر اصلی روش و تفكر علمی برای بررسی پدیده‌های علمی و اجتماعی ذكر كرد. خانم دكتر رضایی قهرودی، با ذكر عناصر تفكر علمی از جمله استفاده ازنظریه های علمی، آزمون فرضیات و استفاده از آمار و اطلاعات گفت:یك محقق علمی از این روش نه تنها در آزمایشگاه استفاده می‌كند بلكه این روش برای او به عنوان یك منش علمی در نگاه به پدیده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. وی افزود: با توجه به ویژگی‌های دنیای امروز كه دنیای علم و فناوری است، نهادینه كردن روش و تفكر علمی در بین تمامی افراد ضروری است.

رییس پژوهشكده آمار در ادامه سخنان خود، با اشاره به اسناد بالادستی كشور كه تاكید ویژه‌ای بر علمی كردن كشور دارند، گفت: ‌نهادینه كردن این امر از دانش آموزان كه مدیران آینده كشور هستند، باید شروع شود.وی افزود: همگانی كردن آمار و ارتقاء فرهنگ آماری وهمچنین افزایش سواد آماری در كشور با هدف تفسیر و تبیین یكسان از كلیه شاخص‌های آماری از قبیل نرخ بیكاری از جمله عوامل  مهم برای نهادینه كردن روش علمی در سطج جامعه هستند. دكتر رضایی در ادامه بر نقش رسانه‌ها در ارتقاء سواد و فرهنگ آماری از طریق ارائه آمارهای قابل استناد تاكید نمود. رییس پژوهشكده آمار در ادامه سخنرانی خود در جمع مدیران و كارشناسان آمار و اطلاعات وزارت نیرو، صرفه جویی انرژی و حل بحران آب را از مسائل مهم وزارت نیرو ذكر كرد كه می‌توان با استفاده از روش‌های علمی و ارائه آمار و اطلاعات و ارتقاء فرهنگ آماری در بین گروه‌های هدف به ویژه دانش‌آموزان نسبت به حل آن‌ها اقدام نمود. دكتر رضایی قهرودی در ادامه  تهیه آمار و اطلاعات  مورد نیاز در حوزه آب را برای برنامه‌ریزی این بخش ضروری ذكر كرد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.