تاریخ انتشار: 06 مهر 1393
بازدید: 3061
دسته‌بندی:
آغاز اجرای سرشماری عمومی كشاورزی 1393

آغاز اجرای سرشماری عمومی كشاورزی 1393

سرشماری عمومی كشاورزی 1393 ،‌صبح شنبه پنجم مهرماه با حضور دكتر نوبخت، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور ، دكتر حسین هاشمی، استاندار تهران، دكتر عادل آذر، رییس  مركز آمار  ایران، آقای فرهادی فرماندار تهران و بر خی از مسئولین استان تهران و جمعی از دست اندركاران  سرشماری كشاورزی 1393 در  دهكده توحید( روستای حسن آباد باقراف) واقع در بخش شهر آفتاب رسماً آغاز شد.

دكتر عادل آذر در  ابتدای مراسم افتتاحیه و در جمع تعداد كثیری از كشاورزان این منطقه ضمن تقدیر از اصحاب رسانه در پوشش رسانه‌ای و اطلاع رسانی گسترده این طرح ملی، به سرشماری از حدود چهار میلیون و 300 هزار بهره‌بردار كشاورزی اشاره  نمود و در ادامه افزود: در این سر شماری  حدود 12 هزار نفر نیرو به كار گرفته می‌شود  كه حدود  6 هزار نفر از آن ها، آمارگیر هستند. رییس مركز آمار ایران در ادامه با تاكید بر این نكته كه ماموران سرشماری جلیقه مخصوص سرمه‌ای رنگ و كارت شناسایی و تبلت به همراه دارند، طول زمان آمارگیری را حداكثر 20 الی 30 دقیقه ذكر كرد و از كشاورزان خواست تا برای همكاری با  ماموران سرشماری  و جمع آوری اطلاعات درست و دقیق  صبر و حوصله لازم را داشته باشند. وی ضمن  تاكید بر این نكته كه ارائه اطلاعات بر اساس خود اظهاری كشاورزان است از آنان درخواست نمود تا اطلاعات دقیق را  كه لازمه بر نامه‌ریزی‌های  اقتصادی كشور به ویژه بخش كشاورزی است، به ماموران ارائه دهند. وی تصریح كرد كه كلیه اطلاعات فردی افراد در مركز آمار ایران محرمانه باقی می ماند و آمار جمع آوری شده به صورت كلی برای برنامه‌ریزی‌های كشور استفاده خواهد شد. دكتر عادل آذر از آمارگیران نیز درخواست نمود تا در هنگام مراجعه به بهره برداران كشاورزی ادب و فروتنی لازم را كه شایسته نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران است، داشته باشند.

 در ادامه این مراسم معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با اشاره به سهم 12 تا 17 درصدی بخش كشاورزی از رشد اقتصادی، گفت: امیدواریم اطلاعات سرشماری عمومی كشاورزی تا پایان سال جمع‌آوری و تدوین شود تا در تهیه برنامه ششم توسعه از آن استفاده كنیم. دكترنوبخت  ضمن بیان این نكته ‌كه حضور من در این جلسه نمادین نیست، اظهار كرد: من به عنوان مدیر برنامه ریزی كشور برای شروع كار برنامه ریزی در این مراسم شركت نموده‌ام، چرا كه برنامه‌ریزی فعالیتی است كه در زمینه توسعه صورت می‌گیرد و منجر به تغییر وضعیت موجود كشور به وضعیت مطلوب خواهد شد.وی افزود: لازم است ما وضعیت موجود را به درستی بشناسیم، وضعیت مطلوب را به درستی تبیین كنیم و با یك برنامه ریزی به سمت آن حركت نماییم. معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با بیان این‌كه كار برنامه ریزی از شناخت وضع موجود آغاز می‌شود، تصریح كرد:برای تبیین وضع موجودباید یكی از بخش‌های مهم كشور یعنی بخش كشاورزی را به درستی بشناسیم چرا كه  یك پنجم از شاغلین كشور مربوط به این بخش است. دكتر نوبخت با بیان این‌كه شناخت بخش كشاورزی از طریق آمار و ارقام صورت می گیرد با تاكید بر ارائه اطلاعات صحیح از سوی كشاورزان در سرشماری كشاورزی، گفت: اگر اطلاعات دقیق نباشد و كم گویی انجام شود كه البته كشاورزان هیچ وقت چنین كاری را نخواهند كرد، در آن صورت ما ظرفیت بخش كشاورزی را كم برآورد می كنیم و مجبور می‌شویم واردات را افزایش دهیم و با افزایش واردات قطعا نخستین كسانی كه زیان می بینند خود كشاورزان هستند، چرا كه بازار از محصولات خارجی پر خواهد شد.وی خاطرنشان كرد: اگر زیاده گویی نیز انجام شود، در عمل مقدار كافی از محصولات كشاورزی در بازار عرضه نمی‌شود و این موضوع سبب افزایش قیمت عمومی محصولات و نرخ تورم خواهد شد كه در اثر آن همچنیان كشاورزان متضرر می‌گردند. وی اظهار امیدواری كرد، اطلاعات این سرشماری در 6 ماهه باقیمانده به پایان سال جمع‌آوری و تدوین شود، تا در برنامه ششم توسعه كه در حال تدوین است مورد استفاده  قرار گیرد.

گفتنی است این سرشماری با آمارگیری از یكی از بهره برداران كشاورزی روستای حسن آباد باقر‌اف، توسط دكتر نوبخت، دكتر عادل آذر و دكتر هاشمی، استاندار تهران، در حضور  اصحاب رسانه وجمعی از ساكنین روستا رسماً آغاز شد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.