تاریخ انتشار: 01 تیر 1393
بازدید: 2679
دسته‌بندی:
اجرای طرح آمارگیری از گردشگران ملی سال 93 در تابستان و پاییز سال جاری

اجرای طرح آمارگیری از گردشگران ملی سال 93 در تابستان و پاییز سال جاری

اجرای طرح آمارگیری از گردشگران ملی سال 93 در تابستان و پاییز سال جاری

طرح آمارگیری از گردشگران ملی سال 93، به منظور تهیه آمار و اطلاعات حوزه گردشگری، در سال جاری اجرا می‌شود.این طرح آمارگیری در دو نوبت اجرا خواهد شد كه مرحله اول آن از 10 الی 31 تیر ماه و مرحله دوم از 10 الی 30 مهر ماه اجرا می‌گردد. سمینار آموزشی این طرح از 31 خرداد ماه به مدت 2 روز باحضور كارشناسان دفاتر  آمار و اطلاعات استانداری‌های كشور برگزار شد. مدیر كل دفتر فرهنگی، بازرگانی و خدمات مركز آمار ایران در افتتاحیه این سمینار تهیه آمارهای مورد نیاز بخش گردشگری كشور را با توجه به ظرفیت‌های این بخش برای  توسعه كشور ضروری دانست.آقای معظمی گودرزی در ادامه افزود: در تدوین برنامه ششم توسعه به ظرفیت‌های گردشگری كشور با توجه به نقش مهم آن در توسعه، توجه ویژه شده است.

گفتنی است نتایج طرح گردشگران ملی درفصل بهار سال 92 نتایج زیر را در برداشته است:‌

حدود 53 درصد  خانوار های كشور  حداقل یك سفر داشته اند.

تعداد سفر های داخلی  در فصل بهار 62585304 سفر بوده است. 53 درصد از سفرهای داخلی  فصل بهار با اقامت شبانه و 47 درصد بدون اقامت شبانه بوده است.

بیشترین سفرهای با اقامت شبانه فصل بهار در سال 1392، با هدف دیدار دوستان و بستگان و بیشترین سفرهای بدون اقامت شبانه فصل بهار در سال 1392 با هدف گردش و تفریح صورت گرفته است.

بیشترین اقامتگاه اصلی مورد استفاده در سفرهای داخلی با اقامت شبانه خانوارها در فصل بهار 92 منزل بستگان و آشنایان بوده است.

شهرستان مشهد بیشترین گردشگر را در میان شهرستان های كشور در فصل بهار 1392 به خود اختصاص داده است.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.