تاریخ انتشار: 21 خرداد 1393
بازدید: 1675
دسته‌بندی:
جمع آوری اطلاعات محیط زیستی در طرح آمارگیری از كارگاه‌های صنعتی 10 نفر كار كن و بیشتر

جمع آوری اطلاعات محیط زیستی در طرح آمارگیری از كارگاه‌های صنعتی 10 نفر كار كن و بیشتر

طرح آمارگیری از كارگاه های صنعتی 10  نفر كار كن و بیشتر اول تیر ماه  لغایت دهم مهرماه به مدت 103 روز به طور همزمان در سراسر كشور انجام خواهد شد. در این طرح كارشناسان آمارگیر با مراجعه به حدود 18هزار كارگاه صنعتی 10 نفر كاركن و بیش‌تر، اطلاعات تفصیلی موردنظر را در قالب پرسشنامه طرح، جمع‌آوری خواهند كرد. مدیر كل دفتر صنعت، معدن وزیر بنایی مركز آمار ایران  در مراسم  افتتاحیه سمینار آموزشی  این طرح كه از هجدهم خرداد ماه  به مدت 4 روز با حضور  كارشناسان مسئول اجرای طرح از دفاتر آمار و اطلاعات استانداری‌های كشور برگزار شد،‌ اجرای این دوره  از طرح آمارگیری كارگاه های صنعتی 10  نفر كار كن و بیشتر را، چهلمین دوره  از اجرای طرح مزبور ذكر كرد. آقای علیرضا رضایی در ادامه از اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های محیط زیستی كارگاهای صنعتی در كنار این  طرح خبر داد  كه برای دومین بار در كشور اجرا می‌شود. وی  افزود: ‌توسعه اقتصادی كشورها و ریشه كنی فقر  جزو اهداف MDG است كه سازمان ملل متحد برای دوره 15 ساله از سال 2000 تا 2015 برای كشورها تعریف كرده است و با توجه به این كه محیط زیست جزو شاخص‌های اصلی توسعه پایدار است ،  این طرح از اهمیت خاصی برخوردار است.

مدیر كل دفتر آمار و اطلاعات وزارت صنعت، معدن  و تجارت نیز كه در افتتاحیه سمینار آموزشی این طرح حضور داشت، بر نقش مهم آمار  و اطلاعات در برنامه‌ریزی  بخش صنعت به ویژه از منظر تامین نقدینگی ، تحلیل منابع انسانی و رشته فعالیت ‌ها در این حوزه  اشاره كرد. مهندس نیازی، در ادامه  از هماهنگی كامل وزارت صنعت ، معدن و تجارت و مركز آمار ایران در رابطه با چهارچوب های كارگاه‌های صنعتی خبر داد.

  در ادامه مراسم افتتاحیه، معاون طرح‌های آماری و آمار های ثبتی مركز آمار ایران نیز  با اشاره به سهم 34/3 درصدی  بخش صنعت در اشتغال كشور و 43 درصدی آن در  تولید ناخالص داخلی، به اهمیت انتشار  به موقع آمار و اطلاعات برای سیاستگذاری دولت در این بخش  تاكید نمود.  دكتر نعمت اله رضایی در ادامه از كارشناسان استان‌ها خواست تا برای انشتار به موقع تتایج،  زمانبندی طرح‌ها را رعایت كنند.

گفتنی است  بخش صنعت در برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشور به عنوان تأمین كننده بسیاری از نیازهای برنامه توسعه، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. از جمله  برای محاسبه‌ رشد اقتصادی کشور از رشد صنعت استفاده می شود. لذا به منظور شناخت ساختار صنعتی كشور و اتخاذ سیاست‌های توسعه صنعتی مناسب، طرح آمارگیری از كارگاه‌های صنعتی كشور از سال 1351 به عنوان یكی از برنامه‌های جاری مركز در دستور كار قرار گرفت و همه ساله به جز سال‌های 1356 و 1357 به مورد اجرا درآمده و نتایج آن در اختیار  سیاست گذاران ، برنامه ریزان و پژوهشگران قرار گرفته است.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.