تاریخ انتشار: 04 خرداد 1393
بازدید: 1459
دسته‌بندی:
برگزاری اولین گردهمایی مدیران كل آمار و اطلاعات استانداری كشور در سال 93

برگزاری اولین گردهمایی مدیران كل آمار و اطلاعات استانداری كشور در سال 93

اولین گردهمایی مدیران كل آمار و اطلاعات اطلاعات استانداری های كشور در سال 93 با محوریت  آسیب‌شناسی فعالیت‌های سال 92 ، ارتقاء‌ كیفیت طرح‌های آمارگیری به ویژه طرح آمارگیری از نیروی كار و همچنین بررسی نكات فنی و اجرایی  سرشماری كشاورزی  سال 93  برگزار شد.  این گردهمایی با حضور هئیت رییسه و مدیران مركز آمار ایران ، روز چهارشنبه سی و یك اردیبهشت ماه در مركز آمار ایران برگزار گردید.

رییس مركز آمار ایران، كاهش زمان  اعلام نرخ تورم  و نرخ بیكاری را  از پیشرفت های  این مركز در سال 92 ذكر كرد  و افزود:  تاكید دولت مبنی بر  این كه برآورد و انتشار نرخ تورم  فقط از طریق مركز آمار ایران باید صورت گیرد، رسالت سنگینی بر عهده این مركز و همكاران آن در دفاتر آمار و اطلاعات استان ها  می‌گذارد.آقای دكتر عادل آذر، ‌در ادامه با اشاره به اهمیت آمار های ثبتی و تاكید بر استراتژی مركز در سال 93برای استقرار نظام آمار‌های ثبتی و شبكه ملی آمار، ساماندهی آمارهای ثبتی در استان ها را نیازمند فرهنگ‌سازی و جلب همكاری مسئولان بلند پایه استانی توسط دفار آمار و اطلاعات استانداری ها  ذكر كرد.

در ادامه این جلسه، مدیر كل دفتر آمارهای كشاورزی، به تشریح فرم، چارت سازمانی، تعداد نیروها و زمان بندی اجرای سرشماری كشاورزی سال93 پرداخت. آقای خیری، نحوه اجرای سرشماری كشاورزی در ایران را منطبق با استارد های بین المللی ذكر كرد. وی زمان اجرای سرشماری كشاورزی را  در مهر و ‌آبان ماه سال جاری و مدت زمان اجرای آن را 40 روز اعلام نمود.

آقای خیری در ادامه، ‌روش اجرای سرشماری كشاورزی در مناطق  شهری و روستایی را  از طریق فهرست برداری و مصاحبه رو در رو ذكر كرد كه در روستاهای منتخب كه ماهیت كشاورزی  ندارند،‌ تعداد اندك بهره برداران كشاورزی،‌ از طریق آمار های ثبتی  جمع آوری خواهد شد.

معاون طرح‌های ‌آماری و آمارهای ثبتی  مركز امار ایران نیز در این گردهمایی،برضرورت رفع مشكل بی پاسخی و عدم تكمیل پرسشنامه در استان‌ها تاكید نمود  و نظارت را عامل مهمی در رفع این مشكلات ذكر نمود.آقای دكتر رضایی افزود: ‌مشاركت استان‌ها در طراحی پرسش نامه‌ها  می‌تواند در كاهش این مشكلات نقش مهمی داشته باشد. وی بر ضرورت رعایت زمان بندی  اجرای طرح‌های آمارگیری  توسط استان ها تصریح نمود.دكتر رضایی در ادامه، بر رویكرد جدید مركز آمار ایران مبنی بر استفاده از  آمارهای ثبتی در برخی از فیلدهای پرسشنامه  سرشماری كشاورزی، با هدف  كاهش بی پاسخی اشاره نمود. وی افزود: اتصال كد پستی به پارسل(‌موقعیت هر ساختمان در نقشه) را از دیگر اقدامات در پیش رو مركز آمار ایران برای  استفاده از آمارهای ثبتی ذكر كرد. وی افزود: استان قم در زمینه استفاده از كد پستی پیش قدم  است.

 در این گردهمایی همچنین نكات فنی در رابطه با نمونه‌گیری در سرشماری‌ها و طرح‌های آمارگیری توسط خانم یزدانی، مدیر كل دفتر روش شناسی آماری  و طرح های نمونه‌گیری  و نكات فنی طرح آمارگیری از نیروی كار  توسط خانم بنی هاشمی، مدیر كل دفتر جمعیت ، نیروی كار و سرشماری ها  به حاضرین ارائه شد.همچنین  آقای دوست محمدی، گزارشی از نحوه پرداخت دستمزد‌ها و اعتبارات طرح‌ها در استان ها نكاتی را ارائه نمود. 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.