تاریخ انتشار: 04 خرداد 1393
بازدید: 1411
دسته‌بندی:
ریس مركز آمار ایران در نشست مشترک  مشاورین امور بانوان دستگاه‌ههای اجرایی:ساماندهی آمارهای ثبتی  راهكار اساسی  برای رفع خلاهای  موجود در زمینه آمار های جنسیتی

ریس مركز آمار ایران در نشست مشترک مشاورین امور بانوان دستگاه‌ههای اجرایی:ساماندهی آمارهای ثبتی راهكار اساسی برای رفع خلاهای موجود در زمینه آمار های جنسیتی

رییس مركز آمار ایران در دومین نشست مشترک  مشاورین امور بانوان دستگاه‌ههای اجرایی در  سال 93، با اشاره به ماده 54 قانون برنامه پنجم توسعه كشور،‌ مبنی بر ‌مرجعیت مركز آمار ایران برای تولید و انتشار آمارهای رسمی كشور، گفت:جایگاه مركز آمار ایران در قانون به به گونه ای تعریف شده است كه استقلال حرفه ای آن حقظ شود. آقای دكتر عادل آذر در ادامه با اشاره به برخی از چالش‌های آماری در زمینه جنسیت، ساماندهی آمارهای ثبتی را یكی از  راهكار های اساسی  برای رفع خلاهای  موجود در زمینه آمار های جنسیتی  ذكر كرد كه  به علت وجود برخی موانع فرهنگی  از خانوار‌ها پرسش نمی شود. وی در ادامه بر ضرورت تهیه شاخص‌های  نرم توسعه انسانی  به ویژه در حوزه زنان، با توجه به در‌خواست‌های سازمان های بین المللی كه با هدف بررسی جایگاه توسعه انسانی جمهوری اسلامی ایران  در دنیا صورت می گیرد ، تاكید نمود.

 در این نشست كه با حضور  معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در مركز آمار ایران برگزار شده بود، خانم دكتر مولاوردی درباره اولویت برنامه های حوزه زنان و خانواده در سال 93 گفت: بر اساس اسناد بالادستی نظام و نظرات رییس جمهور در زمان انتخابات در حال تدوین شاخص‌های پیشرفت زنان هستیم.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده  با اشاره به ماده 230 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه ادامه داد: بر اساس این ماده، دولت مکلف است با همکاری سازمان ها و دستگاه های ذیربط از جمله معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهوری با هدف تقویت نهاد خانواده و جایگاه زنان در عرصه های اجتماعی برای استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان در همه زمینه ها گام بر دارد.
خانم دكتر ولاوردی با بیان اینکه معاونت امور زنان و خانواده عضو شورای عالی آمار کشور نیست ، ابراز امیدواری کرد که عضویت در این شورا  و حق رای برای آن معاونت فراهم شود شده تا برخی چالش های آماری در حوزه زنان مرتفع شود.
 وی همچنین از رونمایی از چهار گزارش پژوهشی جمعیتی با محوریت جوانی ، سالمندی، مهاجرت و زنان كه با همكاری مركز آمار ایران و صندوق جمعیت سازمان ملل انجام شده است، خبر داد  و افزود: گزارش‌های یادشده می‌تواند به طور موثری به سیاستگذاران در طراحی و تدوین سیاست ها و برنامه های ملی در زمینه مقابله با مشکلات  با نوان در کشور یاری رساند.

در ادامه این جلسه گزارشی از وضعیت اشتغال زنان در كشور و همچنین نظام جامع آماری زنان و خانواده توسط خانم بنی هاشمی ، مدیر كل دفتر جمعیت، نیروی كار وسرشماری و آقای گودرزی، مدیر كل دفتر آمارهای فرهنگی، بازرگانی و خدمات مركز آمار ایران به حاضرین ارائه شد.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.