تاریخ انتشار: 01 مهر 1391
بازدید: 784
دسته‌بندی:

نشریه شاخص قیمت تولید کننده بخش صنعت تیر 1391 در شمار 150 نسخه و به قیمت 15000 ریال در شهریور 1391 منتشر شد.

شاخص قیمت تولیدكننده بخش صنعت در تیر­ماه 1391 به عدد 3/1198 رسید كه نسبت به ماه گذشته 9/4 درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل 3/28 درصد افزایش داشته است.

    بخش­های زیر به ترتیب بیش­ترین تأثیر را در تغییرات ماهانه این شاخص داشته­‌اند:

 شاخص قیمت بخش  “صنایع مواد غذایی و آشامیدنی”  با 2/8 درصد افزایش نسبت به ماه  قبل و رسیدن به عدد 9/1446، بیش­ترین تأثیر را در افزایش شاخص كل تیرماه داشته است. رشته فعالیت­های “كشتار دام و طیور” با 8/19درصد و “تولید فرآورده­های لبنی” با 6/11درصد افزایش نسبت به ماه قبل، به ترتیب بیش­ترین تأثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته‌­اند.

    شاخص قیمت بخش “صنایع محصولات شیمیایی” با 6/6 درصد افزایش نسبت به ماه قبل به عدد 5/772 رسید؛ این بخش رتبه دوم تأثیرگذاری در افزایش شاخص كل را به خود اختصاص داده است. رشته ­فعالیت “تولید دارو و مواد شیمیایی مورد استفاده در پزشكی و محصولات دارویی گیاهی” با 3/46 درصد افزایش نسبت به ماه قبل بیش­ترین تأثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته است.

    شاخص قیمت بخش “تولید منسوجات” با 1/4 درصد افزایش نسبت به ماه قبل و رسیدن به عدد  3/580، رتبه سوم تأثیرگذاری در افزایش شاخص كل را به خود اختصاص داده است. رشته فعالیت­های “آماده­سازی و ریسندگی الیاف” با 3/5 درصد و “تولید فرش ماشینی و موكت” با 9/8 درصد افزایش نسبت به ماه قبل، به ترتیب بیش­ترین تأثیر را در افزایش شاخص این بخش داشته‌­اند.

    شاخص قیمت بخش “تولید پوشاك، عمل آوردن و رنگ كردن پوست خزدار” با 5/5 درصد افزایش نسبت به ماه قبل به عدد 1/994 رسید؛ این بخش رتبه چهارم تأثیرگذاری در افزایش شاخص كل را به خود اختصاص داده است.

    اعداد شاخص قیمت مربوط به بخش­های ­“تولید محصولات از توتون، تنباكو و سیگار”، “تولید ماشین­آلات اداری و محاسباتی” و “تولید رادیو، تلویزیون، دستگاه‌ها و وسایل ارتباطی”  نسبت به ماه قبل بدون تغییر بوده­­‌اند.

    تغییرات شاخص قیمت در سایر بخش­ها، تأثیر جزئی در تغییر شاخص كل بخش صنعت داشته است؛ در میان این بخش­ها تنها عدد شاخص مربوط به بخش  “انتشار، چاپ و تكثیر رسانه­های ضبط شده” نسبت به ماه قبل كاهش داشته است و سایر اعداد شاخص مربوط به چهارده بخش اصلی باقیمانده، نسبت به ماه قبل با افزایش مواجه بوده­‌اند.

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.