تاریخ انتشار: 01 مهر 1391
بازدید: 1030
دسته‌بندی:

نشریه نتایج آمارگیری از قیمت مصالح ساختمانی نیمه اول 1390 در شمار 150 نسخه و به قیمت 15000 ریال در خرداد ماه 1391 منتشر شد.

در این نشریه ، كمترین و بیش‌ترین درصد تغییرات قیمت مصالح ساختمانی مورد آمارگیری در سطح شهرستان تهران در نیمه‌‌ اول 1390، به تفكیك گروه‌های مختلف نسبت به نیمه‌ قبل (نیمه‌ دوم  1389) و نیمه‌ مشابه در سال قبل (نیمه‌‌ اول 1389) ارایه می‌شود.

بر اساس ‌نتایج آمارگیری از قیمت مصالح ساختمانی در نیمه‌‌ اول 1390، متوسط قیمت تمامی ‌اقلام مورد آمارگیری در 3 گروه «خاك»، «مصالح سنگی بتن و بنایی» و «سنگ‌های ریشه‌دار» نسبت به ‌دوره‌ قبل افزایش داشته است. در بین اقلام این گروه‌ها،
«خاك رس طبیعی » با 0/6 درصد دارای بیش‌ترین افزایش متوسط قیمت و «شن طبیعی» با 3/1 درصد دارای كمترین افزایش بوده است.

در این سه گروه، متوسط قیمت‌ها نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز افزایش داشته است. در این میان بیش‌ترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «سنگ قلوه » با 5/25درصد و كمترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «سنگ دوتیشه ریشه‌دار لاشتر» با 6/7 درصد بوده است.

مقایسه متوسط قیمت اقلام در گروه «سنگ‌های تخت پلاك» در نیمه‌‌ اول 1390 با نیمه‌ قبل حاكی از كاهش متوسط قیمت 3 قلم و افزایش سایر اقلام می‌باشد. در بین اقلام این گروه،‌ بیش‌ترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «سنگ پلاك صیقلی چینی سفیدالیگودرز- درجه یك» با 2/9 درصد و بیش‌ترین كاهش متوسط قیمت مربوط به «سنگ پلاک صیقلی گرانیت سبز پیرانشهر- درجه یک» با  8/1درصد بوده است.

در این گروه، مقایسه نتایج حاصل از آمارگیری نیمه‌‌ اول 1390 با دوره مشابه سال قبل نشان دهنده كاهش متوسط قیمت یك قلم و افزایش بقیه اقلام داشته است كه بیش‌ترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «سنگ پلاك صیقلی چینی سفید ازنا –درجه یك» با 0/64 و بیش‌ترین كاهش متوسط قیمت مربوط به «سنگ پلاك صیقلی سیاه لاشتر اصفهان – درجه یك  » با 4/9 درصد می‌باشد.

با مقایسه اقلام دو گروه «آهك» و «آجر و سفال» در این دوره نسبت به دوره قبل، مشاهده می‌شود متوسط قیمت تمامی اقلام افزایش داشته است. در این میان بیشترین افزایش متوسط قیمت مربوط به «آجر ماشینی سوراخدار قرمز 5/5 سانتی » با 0/37 درصد و كمترین افزایش مربوط به «كلوخه آهك زنده» با 3/0 درصد بوده است.

اشتراک گذاری
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.