تاریخ انتشار: 20 آذر 1392
بازدید: 2166
دسته‌بندی:
سمینار آموزشی طرح‌های زیر بنایی و حمل و نقل برای  جدول داده - ستانده برگزار شد

سمینار آموزشی طرح‌های زیر بنایی و حمل و نقل برای جدول داده - ستانده برگزار شد

  سمینار آموزشی طرح‌های آماری برای تهیه جدول- داده ستانده از شانزدهم آذر ماه با حضور كارشناسان مركز آمار ایران و دفاتر آمار و اطلاعات استانداری‌های سراسر كشور به مدت 4 روز برگزار شد. در افتتاحیه این سمینار كه با حضور آقای دكتر علی پور، معاون اقتصادی و محاسبات ملی مركز آمار ایران، آقای رضایی، مدیر كل دفتر صنعت، معدن، زیر بنایی و آقای حسین زاده ، مدیر كل دفتر حساب‌های اقتصادی برگزار شد، آقای دكتر علیپور، اظهار امیدواری كرد كه جدول داده- ستانده 90 تا سال 94 به طور كامل آماده و ارائه شود. همچنین ‌آقای رضایی هدف از برگزاری این سمینارآموزشی را انتقال نكات فنی و اجرایی به كارشناسان استانی به ویژه در زمینه اجرای 19 طرح ‌آمارگیری در حوزه‌های زیربنایی، حمل و نقل و ساختمان برای استفاده در جدول داده - ستانده ذكر كرد. وی افزود: ‌این 19 طرح، سری سوم اجرای طرح های آمارگیری برای استفاده در جدول داده- ستانده است. وی در ادامه با اشاره به اهمیت جدول داده - ستانده در پیش‌بینی وضعیت اقتصادی كشور، زمان اجرای این طرح‌ها را در دی ماه 92 و با 25هزار نمونه اعلام كرد. همچنین آقای حسین زاده،‌ با اشاره به ظرفیت بالای علمی و تجربی كارشناسان استانی، گفت: جدول داده -ستانده از مهمترین ابزار برنامه‌ریزی در كشور‌های مختلف است و توان كشور‌ها برای تهیه این جدول،‌ شاخصی برای توانایی آماری آن كشور‌ها به شمار می‌رود. وی در ادامه با ذكر این نكته كه تهیه جدول داده– ستانده، سابقه طولانی در ایران دارد، گفت: طرح‌های آمارگیری، ‌اطلاعات ثبتی سازمان‌ها و طرح‌های جاری مركزآمار ایران، از منابع اطلاعاتی تهیه جدول داده - ستانده هستند. وی افزود: یكسان شدن سال پایه طرح‌های شاخص قیمت و سال مرجع جدول داده- ستانده 90 همراه با اطلاعات سرشماری عمومی نفوس و مسكن كه در سال 1390 انجام شده است ،‌ از ویژگی‌های مثبت جدول داده- ستانده 90 به شمار می روند.

مدیر كل دفتر حساب های اقتصادی در ادامه تصریح كرد كه بر اساس تاكید ریس جمهور،‌ برنامه ششم توسعه براساس جدول داده- ستانده 90 و ارتباط بین بخشی باید اجرا گردد.

شایان ذكر است در پایان مراسم افتتاحیه، جلسه پرسش و پاسخ بین كارشناسان و آقای دكتر علی پور، در زمینه نكات فنی و اجرایی طرح صورت گرفت .

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.