تاریخ انتشار: 21 آبان 1392
بازدید: 1826
دسته‌بندی:
طرح آمارگیری ازكارگاه های ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات در آذر ماه اجرا می شود

طرح آمارگیری ازكارگاه های ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات در آذر ماه اجرا می شود

با هدف تعیین سهم بخش ICT در كشور

طرح آمارگیری ازكارگاه های ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات در آذر ماه اجرا می شود

طرح آمارگیری ازكارگاه‌های ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات از اول آذر ماه به مدت یك ماه اجرا می‌شود. در این طرح كه با همكاری مركز آمار ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجرا می‌گردد،‌ به كارگاه‌های مرتبط با بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات با هدف محاسبه حساب های ملی و اقماری این بخش مراجعه می شود. همچنین شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات( ICT )از جمله تعداد كاربران رایانه و اینترنت، میزان تشكیل سرمایه و تعداد كاركنان در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بخش های مختلف اقتصادی و چند شاخص مهم دیگر برآورده می شود. در این طرح علاوه بر معاونت طرح های آماری و معاونت اقتصادی و محاسبات ملی مركز آمار ایران،‌ دفتر آمارهای فرهنگی، بازرگانی و خدمات مركز آمار ایران، دفتر آمارهای صنعت ، معدن و زیر بنایی و همچنین دفتر حساب‌های اقتصادی این مركز همكار ی می‌نمایند. اجرای این طرح با توجه به اهمیت رشد سهم بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در اقتصاد كشور و ضرورت تهیه و تولید شاخص‌های مهم این بخش، در دستور كار مشترك مركز آمار ایران و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است.

افتتاحیه این سمینار آموزشی با حضور آقای برات قنبری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،آقای غریب رضا، مشاور طرح از وزارتخانه مذكور،آقای دكتر عادل آذر، رییس مركز آمار ایران، آقای دكتر علیپور،معاون اقتصادی و محاسبات ملی مركز آمار ایران ، مدیران و كارشناسان دفاتر همكار طرح در این مركز و همچنین كارشناسان استانی روزیكشنبه، 19 آبان ماه برگزار شد. آقای دكتر عادل آذر، در این مراسم بر نقش مهم بخش ICT كشور و تعیین وضعیت شاخص‌های بخش اقتصاد كشور تاكید نمود. وی همچنین بر جایگاه مهم شاخص های ICT در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های آینده اشاره نمود. همچنین در ادامه مراسم افتتاحیه، آقای برات قنبری، اجرای این طرح را حركتی به سوی توسعه ملی و دانش بنیان ذكر كرد كه فناوری اطلاعات و ارتباطات در آن ‌نقش حیاتی دارد. وی همچنین بر اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در اشتغال‌زایی وبهبود وضعیت اقتصادی كشور و تولید داده های قابل اتكا در این بخش، برای برنامه‌ریز‌ی‌های آینده تاكید نمود.

خاطر نشان می‌شود، سمینار آموزشی طرح آمارگیری ازكارگاه‌های ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات از 19 تا 21 آبان ماه با حضور كارشناسان دفاتر آمار و اطلاعات استانداری‌های سراسر كشور برگزار می شود.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.