تاریخ انتشار: 13 مهر 1392
بازدید: 2037
دسته‌بندی:
سمینار تبلیغات آزمایش سرشماری كشاورزی 1392 برگزار شد

سمینار تبلیغات آزمایش سرشماری كشاورزی 1392 برگزار شد

با حضور كارشناسان تبلیغات استانداری‌های سراسر كشور

سمینار تبلیغات آزمایش سرشماری كشاورزی 1392 برگزار شد

سمینار تبلیغات آزمایش سرشماری كشاورزی 1392، با حضور آقای دكتر گلستان، سرپرست دفتر ریاست، روابط عمومی و همكاری‌های بین الملل مركز آمار ایران، ‌معاون و كارشناسان این دفتر و همچنین كارشناسان تبلیغات دفاتر آمار و اطلاعات استانداری‌های سراسر كشور برگزار شد.

دكتر گلستان در افتتاحیه این سمیناركه روز چهارشنبه دهم مهر ماه برگزار گردید، بر اهمیت تبلیغات در سرشماری‌ها از جنبه‌های مختلف اشاره كرد و ارتقای فرهنگ آماری را یكی ار اهداف و رسالت‌های مهم نظام آماری ذكر نمود. وی افزود:‌ تبلیغات در سرشماری‌ها از توصیه‌های بین المللی بوده و در برنامه ملی آمار نیز بر اهمیت تبلیغات با هدف ارتقای فرهنگ آماری جامعه تاكید شده است. سرپرست دفتر ریاست، روابط عمومی و همكاری های بین الملل مركز آمار ایران، تعامل هرچه بیشتر كارشناسان استان‌ها و مركز آمار ایران، شكل‌گیری شبكه منسجم برای ارتقای فرهنگ آماری كشور و همچنین هم اندیشی و استفاده از تجارب و دانش یكدیگر را از مزایای سمینار آموزشی حضوری تبلیغات ذكر نمود. وی در ادامه اطلاع رسانی و تغییر نگرش مردم را یكی از اهداف تبلیغات ذكر كرد و افزود: ‌سرشماری یك رویداد ملی است و بالا بردن آگاهی و فراهم كردن بستر مشاركت مردم در سرشماری‌ها، یكی از اهداف تبلیغات است. چراكه آگاهی باعث تسهیل كار مامور آمارگیر و پاسخگویی بهتر و دقیق‌تر مردم به ماموران خواهد شد.

آقای دكتر گلستان در ادامه سخنان خود، با اشاره به اهمیت شناخت فرهنگ عمومی جامعه مخاطبان در تبلیغات،‌ بر نقش مهم مطلعین و معتمدین محلی و افراد مورد وثوق مردم همچون امامان جماعت، معلمان، بخشداران و اعضای شورای اسلامی روستاها، در اقناع كشاورزان به مشاركت بهتر در سرشماری تاكید نمود. وی در پایان بر این نكته اشاره كرد كه مسئولان تبلیغات هر چه بیشتر باید بر نقش مهم داده‌های آماری در برنامه‌ریز‌ی‌ها و تصمیم‌گیری‌های كلان كشور و تاثیر آمارهای صحیح بر برنامه‌ریزی درست برای آینده كشور، نسل‌های آتی و اقتصاد بخش كشاورزی خانواده تمركز نمایند.

گفتنی است در این سمینار، سرفصل های طرح تبلیغات و نحوه اجرای آن برای شركت كنندگان ارائه شد.

خاطر نشان می‌شود، آزمایش سرشماری عمومی كشاورزی، از 27 مهر ماه لغایت 29 ابان ماه 1392، در 31 دهستان از 31 استان كشور و 5 شهر منتخب، ایلام، كهنوج، برازجان،‌ زابل و بوشهر برگزار خواهدشد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.