تاریخ انتشار: 04 شهریور 1399
بازدید: 10
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
 همز مان با هفته دولت، رییس مرکز آمار ایران در معاونت امور زنان و  خانواده  رئیس جمهور حضور یافت

 همز مان با هفته دولت، رییس مرکز آمار ایران در معاونت امور زنان و  خانواده  رئیس جمهور حضور یافت

 دکتر حسین زاده، رئیس مرکز آمار  ایران روز سه شنبه چهارم شهریور ماه  با خانم ابتکار معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور و  دکتر ربیعی، سخنگوی دولت، به منظور رونمایی از سامانه رصد و پایش امور زنان و خانواده  و دستاورد های این معاونت  دیدار کرد.

 سامانه رصد و پایش امور زنان و خانواده  شامل  شاخص  های عدالت جنسیتی،  تکالیف معاونت در قانون، سند وضعیت زنان و خانواده،  داشبورد های مدیریتی ، مدیران زن در سطوح عالی  و ساختار تشکیلاتی  دستگاه‌های  اجرایی با نگاه زنان  می باشد.

 راه اندازی  سامانه  مذکور  در بستر شبکه دولت  با همکاری مرکز آمار ایران به عنوان بالاترین نهاد آماری کشور بوده است و در این خصوص اقدامات و فعالیت های زیادی  در تعریف و تعیین  شاخص‌های  مربوط به زنان  و بارگذاری   شاخص های عدالت جنسیتی توسط مرکز آمار ایران انجام شده است.  این سامانه  با استفاده از برنامه های بهبود مستمر راه اندازی  شده است و انتظار می رود  با این سامانه وضعیت  زنان و خانواده  به خصوص از منظر  شاخص های عدالت اجتماعی رصد شود.

 رئیس مرکز آمار  ایران در این نشست  ضمن تسلیت ایام عزاداری سالار شهیدان و گرامیداشت هفته دولت و همچنین تشکر از زحمات خانم ابتکار ،گفت:  این سامانه  یک نمونه از اقدامات  اثر بخش  است که با  فونداسیون  مشخص و علمی  طراحی و اجرا شده است که  با همکاری مرکز آمار ایران  و پژوهشکده آمار  و با استفاده از  استاندارد های  به روز،  راه اندازی شده است که هم  پایدار و هم قابل استفاده در آینده در ابعاد مختلف برنامه‌ریز ی خواهد بود.

دکتر حسین زاده  در ادامه تاکید کرد: برای راه اندازی این سامانه، ضمن  همکاری‌های  علمی و پژوهشی، از آمار و اطلاعات  با کیفیت  و با استاندارد های مشخص استفاده شده است.

رئیس مرکز آمار  ایران  در ادامه افزود:  یکی از مهمترین  نمادهای همراهی و همدلی دولت با مرکز آمار  ایران، مصوبه  هیئت دولت برای اجرای  سرشماری ثبتی مبنا  در سال 1405 است که  انتظار می رود  در این زمینه دستگاه‌ها همراهی  بسیار خوبی با مرکز آمار ایران داشته باشند.

در ادامه این جلسه  معاون رییس جمهور در امور زنان اظهار داشت: در بسیاری از فعالیت های حوزه زنان و خانواده  سازمان برنامه و بودجه  و مرکز آمار ایران همکاری و مشارکت  زیادی داشته اند.  خانم ابتکار در ادامه ضمن اشاره به  قوانین  و تکالیف مشخص شده در قانون درابطه با امور زنان، افزود:  امروز به نقطه‌ای رسیده ایم  که موضوع عدالت جنسیتی را باید  مبتنی بر آمار دقیق  و برنامه های علمی دنبال کنیم.

وی ادامه داد: 31 سند  استانی در حوزه زنان و خانواده تدوین شده و ریل گذاری برای  ارتقاء وضعیت زنان و خانواده  انجام شده است.

در پایان این نشست، دکتر ربیعی، سخنگوی دولت،  تاکید کرد:  سیاستگزاری معطوف به واقعیت می‌تواند در برنامه‌ریزی های کشور موفقیت حاصل نماید.

وی افزود: حوزه های اجتماعی  یکی از پیچیده ترین  حوزه‌هاست که دارای  متغیر های بسیار زیادی است  و داده محور می باشد لذا  مطالعات  دقیق و  پیچیده ای با محور آمار و داده های دقیق را مطالبه می نماید.

دکتر ربیعی  در ادامه اظهار داشت:  ایجاد سامانه های  مبتنی بر آمار  و اطلاعات  جمع آوری شده  با کیفیت می‌تواند واقیعت ها را برای مدیران و برنامه‌ریزان  مشحص نماید. وی با اشاره به حضور زنان  در حوزه های مختلف ، بر نقش و تاثیر زنان در اقتصاد، امید و چشم انداز آینده و تغییرات ارزش‌ها تاکید نمود.

 گفتنی است در این نشست رو نمایی از اسناد  و سامانه های مختلفی همچون: سامانه رصد  و پایش امور زنان و خانواده،  اسناد مصوب برنامه ارتقاء وضعیت  زنان و خانواده در استان ها،  ارتقاء تاب آوری  اجتماعی زنان و خانواده به تفکیک استان،  گزارش  توان افزایش  زنان سرپرست خانوار  در سکونت های غیر رسمی  در 10 استان  در بستر اجتماعات محلی  و گزارش  اقدام و عمل  توانمند سازی سرپرست  خانوار  صورت گرفت.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.