تاریخ انتشار: 11 آبان 1399
بازدید: 16
دسته‌بندی: اخبار آماری
متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور– مهر ١٣٩٩

متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب درمناطق شهری کشور– مهر ١٣٩٩

در گروه، لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "کره پاستوریزه (کره حیوانی)" با ٤٠,٣ درصد، "تخم مرغ ماشینی" با ٢١.٢ درصد و "خامه پاستوریزه" با ١٣.٢ درصد بوده است

 

در مهر ماه 1399 تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف خوراکی در مناطق شهری کشور بشرح زیر است:

نان و غلات:

در این گروه، اقلام "برنج خارجی درجه یک" با 12.3 درصد، "شیرینی خشک" با 8.0 درصد و "برنج ایرانی درجه یک" با 5.5 درصد  بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آنها:

در این گروه، اقلام "کنسرو ماهی تن" با 9.7 درصد،"ماهی قزل آلا" با 9.5 درصد و "مرغ ماشینی" با 6.1 درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "کره پاستوریزه (کره حیوانی)" با 40.3 درصد، "تخم مرغ ماشینی" با 21.2 درصد و "خامه پاستوریزه" با 13.2 درصد بوده است.

میوه و خشكبار:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "لیموترش" با  9.9 درصد و "پسته" با 9.8 درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. همچنین در ماه جاری متوسط قیمت "پرتقال" با 31.8 درصد و "انار" با 18.0 درصد بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل را داشته‌اند.

سبزیجات:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "پیاز " با 20.6 درصد، "فلفل‌دلمه‌ای" با 19.9 درصد و "نخود" با 17.9 درصد افزایش نسبت به ماه قبل است. همچنین در ماه جاری اقلام "خیار" با 2.4 درصد و "هویج فرنگی" با 2.1 درصد نسبت به ماه قبل کاهش قیمت داشته است.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها:

در این گروه، بیشترین افزایش قیمت مربوط به "نوشابه گازدار" با 7.3 درصد  و "چای خارجی بسته‌ای" با 7.1 درصد افزایش نسبت به ماه قبل است.

برای مشاهده جزئیات خبر به فایل پیوست مراجعه کنید. 

 

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.