تاریخ انتشار: 16 دی 1399
بازدید: 12
دسته‌بندی: اخبار آماری
برگزاری جلسه  هم اندیشی با موضوع حکمرانی داده در مرکز آمار  ایران

برگزاری جلسه  هم اندیشی با موضوع حکمرانی داده در مرکز آمار  ایران

دکتر حسین زاده در این  جلسه ضمن اشاره به  رویکرد مرکز آمار ایران به مدرن سازی نظام آماری و حرکت این  مرکز به این سمت،گفت: استفاده از پتانسیل های موجود در پایگاه داده و سامانه‌های دستگاه های اجرایی در راستای نظام آماری ثبتی مبنا، موضوعی قابل توجه است که مرکز آمار  ایران  با قوت تمام به دنبال آن است.

جلسه هم اندیشی بین دکتر حسین زاده رئیس مرکز آمار ایران و دکتر  ایزدخواه  نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی  فراکسیون  دیپلماسی اقتصادی  مجلس، در خصوص حکمرانی داده، روز  دوشنبه ۱۵ دی ماه  در مرکز آمار ایران برگزار شد. دکتر حسین زاده در این  جلسه ضمن اشاره به  رویکرد مرکز آمار ایران به مدرن سازی نظام آماری و حرکت این  مرکز به این سمت،گفت: استفاده از پتانسیل های موجود در پایگاه داده و سامانه‌های دستگاه های اجرایی در راستای نظام آماری ثبتی مبنا، موضوعی قابل توجه است که مرکز آمار  ایران  با قوت تمام به دنبال آن است.

وی  با اشاره به اهمیت حکمرانی داده گفت:  نظام  اداری دستگاه‌های کشور در حال تولید اطلاعات یا به عبارت  دیگر ثبت اداری هستند که در یک نظام آماری ثبتی مبنا این اطلاعات با حفظ محرمانگی تبدیل به ثبت آماری می‌شوند و  حکمرانی داده ارتباط بین نظام اداری و نظام آماری  را روشن‌ می‌کند.

در ادامه  این جلسه،  دکتر ایزدخواه  با بیان این که موضوع حکمرانی داده در مجلس شورای اسلامی دنبال شده است گفت: برای رسیدن  به یک‌ نظام یکپارچه اطلاعات و آمار لازم است  تا  به موضوع حکمرانی داده توجه شود.وی افزود: هزینه زیادی برای سیستم اداری و آماری کشور می‌شود که با یک سیستم یکپارچه می توان جلوی آنها را گرفت.

وی در ادامه این جلسه با اشاره به تشکیل کارگروهی با موضوع حکمرانی داده در مجلس شورای اسلامی، پیشنهاد داد تا نماینده‌ای از مرکز آمار ایران برای حضور در این کارگروه معرفی شود تا در ترسیم  نقشه راه برای موضوع حکمرانی داده با نمایندگان مجلس همکاری نمایدکه این امر می‌تواند با اعتماد سازی نسبت به آمار های رسمی همراه شود.

گفتنی است در پایان این جلسه دکتر حسین زاده ضمن تشکر از همراهی مجلس شورای اسلامی در  امر حکمرانی داده و نظام آماری ثبتی مبنا، پیشنهاد داد تا از نمایندگان مجلس نیز درکارگروه های  ستاد ملی سرشماری ثبتی  مبنا ۱۴۰۵  حضور داشته باشند.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.