تاریخ انتشار: 19 اسفند 1399
بازدید: 17
دسته‌بندی: اخبار سازمانی
سمینار آموزشی طرح های شاخص قیمت مصرف کننده به صورت مجازی  برگزار شد

سمینار آموزشی طرح های شاخص قیمت مصرف کننده به صورت مجازی برگزار شد

هدف از برگزاری این سمینار ارائه آموزش های لازم برای اجرای طرح قیمت مصرف کننده در سال پایه جدید است.

سمینار آموزشی طرح های شاخص قیمت ها با حضور دکتر فرامرزی معاون اقتصادی و محاسبات ملی مرکز آمار، منصوره یزدانخواه مدیرکل دفتر شاخص قیمت ها، کارشناسان گروه شاخص قیمت مصرف کننده مرکز آمار و کارشناسان گروه اجرای طرح های آماری معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی در 31 استان به صورت مجازی در تاریخ 1399/12/16 برگزار شد.

در این سمینار دکتر فرامرزی با اشاره به اهمیت طرح های قیمت به خصوص طرح قیمت مصرف کننده ، ماهانه شدن طرح های قیمت تولید کننده و نیاز مبرم کشور به این اطلاعات در دوره جاری خاطر نشان کرد: اطلاعات طرح شاخص قیمت تولید کننده همچون طرح شاخص قیمت مصرف کننده برای استفاده نظام برنامه ریزی کشور جمع آوری و استخراج می شود که به لحاظ اهمیت این دو طرح امیدواریم در سال 1400 بودجه و اعتبارات لازم برای این طرح ها تخصیص داده شود.

وی با اشاره به موانع و دشواری های اجرای طرح های آماری در دوران کرونا در استان های کشور اظهار امیدواری کرد در سال آینده بتوان به شکل ویژه ای نظام پرداخت های ماموران آمارگیر و رده های آماری استان ها را به صورت قابل توجهی بهبود بخشیم.

در ادامه یزدانخواه، مدیرکل دفتر شاخص قیمت ها ضمن قدردانی از کارشناسان استان ها به دلیل همکاری مستمر و قابل تحسین خصوصا در دوران همه گیری کرونا در طرح های شاخص قیمت افزود: در طرح های قیمت مصرف کننده در سال آینده تغییر سال پایه را شاهد خواهیم بود که هدف از برگزاری این سمینار ارائه آموزش های لازم برای اجرای طرح قیمت مصرف کننده در سال پایه جدید است.

یاد آور می شود در این سمینار مطالبی در خصوص کالاشناسی سال پایه 1400طرح های شاخص قیمت مصرف کننده شهری و فهرست برداری و قیمت گیری طرح اجاره بها سال پایه 1400 برای شرکت کنندگان ارایه شد.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.