تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1400
بازدید: 5
دسته‌بندی: تازه‌های نشر
انتشار نسخه الکترونیکی گزارش شاخص قیمت تولیدكننده بخش صنعت فصل زمستان ١٣٩٩ ( بر مبنای سال پایه ١٣٩٥)

انتشار نسخه الکترونیکی گزارش شاخص قیمت تولیدكننده بخش صنعت فصل زمستان ١٣٩٩ ( بر مبنای سال پایه ١٣٩٥)

درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل قبل ( تورم فصلی) در فصل زمستان١٣٩٩ به ١٢,٢ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل، ٩.٦ واحد درصد کاهش دارد

انتشار نسخه الکترونیکی گزارش شاخص قیمت تولیدكننده بخش صنعت فصل زمستان 1399 ( بر مبنای سال پایه 1395) > درگاه ملی آمار

تورم فصلی

درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل قبل ( تورم فصلی) در فصل زمستان١٣٩٩ به ١٢,٢ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل، ٩.٦ واحد درصد کاهش دارد. در میان زیربخش­های مختلف صنعتی در فصل مورد بررسی کم­ترین تورم فصلی مربوط به تولید محصولات از توتون و تنباكو سیگار (صفر درصد ) و ساخت سایر مصنوعات (١.٧ درصد) و بیش­ترین آن به ترتیب مربوط به ساخت مواد شیمیایی و فرآورده‌های شیمیایی ( ١٩.٠ درصد)، ساخت کُک و فراورده‌های حاصل از پالایش نفت (١٦.٦ درصد)، ساخت وسایل نقلیه‌ی موتوری، تریلر و نیم­تریلر ( ١٤.٩ درصد) و ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر (١٣.٤ درصد) است.

تورم نقطه به نقطه

درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به فصل مشابه سال قبل ( تورم نقطه به نقطه) در فصل زمستان١٣٩٩ به ٩٣,٦ درصد رسید. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در فصل زمستان ١٣٩٩ نسبت به فصل زمستان ١٣٩٨، ٩٣.٦ درصد افزایش دارد. تورم نقطه به نقطه در فصل پاییز سال جاری ٧٧.٣ درصد بوده است. در میان بخش­های مختلف صنعتی، کمترین تورم نقطه به نقطه مربوط به تولید محصولات از توتون و تنباكو سیگار (٢٢.٩ درصد)، ساخت سایر مصنوعات (٣٧.٥ درصد) و چاپ و تکثیر رسانه‌های ضبط شده (٤٠.٢ درصد) و بیش­ترین تورم نقطه به نقطه به ترتیب مربوط به زیربخش­های صنعتی ساخت سایر تجهیزات حمل و نقل ( ١٥٤.٩ درصد)، ساخت مواد شیمیایی و فرآورده‌های شیمیایی ( ١٢٩.٤ درصد)، ساخت فلزات پایه ( ١١٧.٧ درصد)، ساخت محصولات از لاستیك و پلاستیك ( ١٠٢.٨ درصد)  و ساخت تجهیزات برقی ( ٩٧.٧ درصد) است.

تورم سالانه

درصد تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده محصولات صنعتی در داخل کشور در چهار فصل منتهی به فصل زمستان ١٣٩٩ نسبت به مدت مشابه در سال قبل به ٥٦,٨ درصد رسید که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل ١٩.٤ واحد درصد افزایش نشان می­دهد. در فصل مورد بررسی، در میان زیربخش­های مختلف صنعتی در کشور، کمترین تورم سالانه مربوط به ساخت فرآورده‌های توتون و تنباكو (١٩.٠ درصد)، چاپ و تکثیر رسانه های ضبط شده (٢٥.٠ درصد)،  ساخت کُک و فرآورده‌های حاصل از پالایش نفت (٢٦.٩ درصد) و بیش­ترین آن به ترتیب مربوط به ساخت سایر تجهیزات حمل و نقل (١٣٨.٦ درصد)، ساخت فلزات پایه ( ١٠٥.٦ درصد)، ساخت تجهیزات برقی ( ٧١.٠ درصد) و ساخت مواد شیمیایی و فرآورده‌های شیمیایی ( ٦٩.١ درصد) است.اطلاعات بیشتر از طریق فایل پیوست قابل دستیابی است.

 

اشتراک گذاری
تصاویر
فایل های پیوستی
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.