تاریخ انتشار: 10 شهریور 1400
بازدید: 5
دسته‌بندی: اخبار آماری
 برگزاری نشست بسیج مرکزآمار ایران و شورای مقاومت بسیج سازمان برنامه و بودجه کشور

برگزاری نشست بسیج مرکزآمار ایران و شورای مقاومت بسیج سازمان برنامه و بودجه کشور

این نشست با حضور دکتر میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت، نشست شورای مقاومت بسیج سازمان برنامه و بودجه کشور و فرماندهان بسیج مرکزآمار ایران و سازمان نقشه‌برداری کشور، با حضور دکتر مسعود میرکاظمی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، روز سه شنبه هشتم شهریور ماه در محل سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

دكترمیركاظمی در ابتدای جلسه ضمن تبریك هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، با اشاره به روحیه ساده زیستی و مکتبی بودن شهیدان رجایی و باهنر، گفت : روحیه بسیجی و انقلابی در هر سازمانی که شکل بگیرد، باعث تحول و  ارتقای آن سازمان می‌شود و سازمانی شایسته می سازد.  وی تاکید کرد:  روحیه روزمرگی ، روحیه بسیجی نیست و روحیه بسیجی ، روحیه تحول پذیری، مقاومت و نوآوری  است.

رئیس سازمان برنامه وبودجه در ادامه  با اشاره به این که ترویج و تقویت  روحیه بسیجی  و ایثارگری  از وظایف اصلی  بسیج در سازمان است، افزود:کشور با  این نوع تحول می‌تواند از وضعیت موجود خارج شود.

وی در ادامه ضمن تشریح تاریخچه پیدایش بسیج كارمندان ، مشکلات امروزه کشور را ناشی از نگاه غیر انقلابی در اداره کشور دانست و تاکید کرد که تحریم  در زمان جنگ با تحریم‌های فعلی  قابل مقایسه با امروز نیست و همچنین ظرفیت‌ هایی كه امروز در دانشگاه‌ها داریم، قابل مقایسه با سال‌های اول انقلاب نمی‌باشد.

دكتر میركاظمی با اشاره بر اینكه در حوزه دفاعی، ما جزو كشورهای سر آمد در جهان هستیم و ایران کشوری قدرتمند در منطقه است ، افزود: دستیابی به این اهداف، جز با نگاه انقلابی و بسیجی امكان پذیر نبود و اینها با روحیه تحول‌پذیری، نوآوری و خلاقیت كه همه جزو روحیات بسیجی است، به دست آمده است.

 وی با اشاره به اینكه كشور در وضعیت خوب اقتصادی قرار ندارد، افزود: باید از این وضعیت خارج شویم و راه آن تغییر و تحول است و ما نمی توانیم روش های گذشته را ادامه دهیم.

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینكه نباید توجه‌مان به چند كشور اروپایی باشد، افزود: بازار ما كشورهای منطقه،آفریقا و آمریكای لاتین است و نباید معطل چند كشور خاص شویم.

دكتر میركاظمی در ادامه گفت: روحیه توانستن باید در دستور كار قرار بگیرد، افرادی می توانند در  این  سازمان مثمر ثمر باشند كه نگاه مكتبی، انقلابی و "من می توانم" داشته باشند.

وی با بیان اینكه در سازمان برنامه و بودجه، تغییر روش را در دستور كار داریم، اظهار داشت: بودجه ۱۴۰۱ باید با برنامه باشد و  بتوانیم آنرا ماهانه كنترل كنیم، ما می توانیم ۸ درصد رشد اقتصادی را  رقم بزنیم به شرطی كه تلاش كنیم و این شدنی است. همچنین منابع باید بر اساس اثر بخشی باشد.

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: نباید منتظر كسی باشیم یا نا امید شویم و یا مسیر اشكال دار را تكرار كنیم، باید به سمت خلق روش های جدید و نوآوری برویم و یك سازمان هوشمند باشیم.

در ادامه این نشست، مهرداد راهداری فرمانده بسیج سازمان برنامه و بودجه ،گزارشی از عملكرد بسیج ارائه داد و اظهار داشت: تمام كسانی كه دلسوز كشور هستند تفكر بسیجی دارند. قطعا بسیج از همان ابتدا تا الان جزو اصحاب "ما می توانیم" بوده و از این شعار كوتاه نخواهد آمد.

وی با تأكید بر اینكه بسیج از انقلاب و ولایت دست بر نخواهد داشت ،افزود: امسال باید با حضور فعال‌تر وپررنگ‌تری فعالیت بسیج را پیگیری كنیم.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.