تاریخ انتشار: 31 شهریور 1400
بازدید: 11
دسته‌بندی: اخبار آماری
طرح‌های بهنگام سازی چارچوب مزارع پرورش آبزیان خوراکی و آمارگیری فعالیت صید آبزیان  مهرماه سال‌جاری اجرا می‌شود

طرح‌های بهنگام سازی چارچوب مزارع پرورش آبزیان خوراکی و آمارگیری فعالیت صید آبزیان مهرماه سال‌جاری اجرا می‌شود

طرح بهنگام سازی چارچوب مزارع پرورش آبزیان خوراکی به صورت سرشماری در سراسر كشور و با مراجعه به بیش از 15000 مزرعه دارای فعالیت‌های تفریخ/ تکثیر/ پرورش آبزیان اجرا می شود.

طرح بهنگام سازی چارچوب مزارع پرورش آبزیان خوراکی به صورت سرشماری در سراسر كشور و با مراجعه به بیش از 15000 مزرعه دارای فعالیت‌های تفریخ/ تکثیر/ پرورش آبزیان اجرا خواهد شدکه پیش بینی می‌شود تعداد این مزارع به بیش از 20000 برسد. آبزیان منبع خوبی از پروتئین با ارزش بیولوژیکی بالا بوده که با گوشت قرمز برابری می‌کند. در دهه‌های اخیر نیز با توجه به رشد روزافزون جمعیت و در حالیكه نیمی از مردم دنیا دچار سوء تغذیه هستند، ماهی می‌تواند در مقام تأمین پروتئین مصرفی مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشد. در كشور ایران با توجه به منابع مختلف تولید آبزیان، پیشرفت‌هایی در چند ساله اخیر در امر پرورش آبزیان در آب‌های داخلی صورت گرفته است و زمینه مساعدی در امر تولید آبزیان ایجاد گردیده است. به‌منظور شناخت نحوه فعالیت و بازدهی این صنعت و برنامه‌ریزی برای افزایش تولید، افزایش بهره‌وری این بخش، وجود آمار و اطلاعات بهنگام، امری اجتناب ناپذیر است,

هدف از انجام این طرح كه با استفاده از چارچوب سرشماری عمومی كشاورزی 1393 به اجرا در خواهد آمد، گردآوری آمار و اطلاعات تفصیلی مورد نیاز برای برنامه‌ریزی در این بخش است. در این طرح اطلاعات گسترده‌ای در مورد فهرست نام و نشان مزارع پرورش آبزیان خوراکی کشور، اطلاعات مربوط به ظرفیت، تعداد و مساحت استخرهای این مزارع، اطلاعات مربوط به مقدار تولید محصولات مزارع پرورش آبزیان خوراکی و اطلاعات مورد نیاز حساب های ملی جمع‌آوری می‌شود.

سمینار آموزشی طرح‌های بهنگام سازی چارچوب مزارع پرورش آبزیان خوراکی و آمارگیری فعالیت صید آبزیان با حضور كارشناسان مسؤل دفاتر آمار استانداری‌های كشور، در روزهای 23 لغایت 24 شهریور ماه سال ‌جاری به صورت مجازی به منظور آشنایی كارشناسان استانی با اهداف اجرای این طرح‌ها، سؤالات و نحوه گردآوری اطلاعات به مرحله اجرا در ‌آمد.

همچنین طرح آمارگیری از فعالیت صید آبزیان به صورت نمونه‌گیری با مراجعه به بیش از 1160 بهره‌بردار دارای فعالیت صیادی اجرا خواهد شد. هدف از انجام این آمارگیری گردآوری آمار و اطلاعات تفصیلی مورد نیاز حساب های ملی است. این طرح در استان های مازندران، گیلان، گلستان، بوشهر، هرمزگان، خوزستان و سیستان و بلوچستان اجرا خواهد شد.

در این دو طرح بیش از 410 نفر نیروی انسانی از تاریخ1400/7/3 لغایت 1400/7/29 به مدت 21 روز كاری اطلاعات مورد نظر را گردآوری می کنند.

اشتراک گذاری
تصاویر
ثبت امتیاز
امتیاز: Article Rating

جستجوی مطلب

گروه اخبار

Skip Navigation Links.

آرشیو زمانی

Skip Navigation Links.